آفتاب
نقوی حسینی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

میوه ممنوعه برجام/ با تخریب کمیسیون، دنبال زدن گزارش نهایی هستند

میوه ممنوعه برجام/ با تخریب کمیسیون، دنبال زدن گزارش نهایی هستند

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام درمجلس، با بیان اینکه «برجام» میوه ممنوعه نیست که نزدیک آن نشویم، گفت: عده‌ای با متهم کردن کمیسیون برجام و تخریب آن، از الان بدنبال زدن ریشه گزارش نهایی کمیسیون هستند .

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به خط خبری برخی رسانه‌های خاص در تخریب کمیسیون برجام و جناحی خواندن آن، اظهار داشت: یک جریان در کشور وجود دارد که برخلاف نظر مقام معظم رهبری که فرمودند برجام به طور کامل باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و در مراجع ذیربط حتما بررسی شود، تلاش می‌کنند تا برجام در این کانال بررسی نشود.

وی افزود: به محض اینکه صحبت از بررسی برجام یا قطعنامه ۲۲۳۱ می‌شود، این افراد برآشفته می‌شوند و فکر می‌کنند که می‌خواهیم به میوه ممنوعه دست بزنیم؛ در حالی که برجام میوه ممنوعه نیست که نزدیک آن نشویم.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: باید ببینیم چه امتیازاتی داده‌ایم و چه امتیازاتی داریم می‌گیریم و آیا اساسا برجام برای مملکت مفید است یا خیر؛ آیا این حق نمایندگان مجلس نیست که موضوع را بررسی کنند و از کم و کیف آن آگاه شوند!؟.

نقوی‌حسینی ادامه داد: وقتی صحبت از ارائه لایحه برجام به مجلس می‌شود، دهها صغری و کبری می‌چینند که برجام به مجلس نیاید، در نتیجه این سئوال پیش‌روی مردم قرار می‌گیرد که اگر برجام فتح‌الفتوح است، اجازه دهید که به مجلس بیاید و تصویب شود، چرا که این افتخار است و نباید نگران بود.

وی گفت: وقتی هم که گفته می‌شود کمیسیون امنیت ملی مجلس باید برجام را بررسی کند، فورا برآشفته می‌شوند و می‌گویند که برجام توافقنامه نیست؛ زمانی هم که مجلس تشخیص می‌دهد برای بررسی برجام کمیسیون ویژه تشکیل دهد و با رای نمایندگان این کمیسیون تشکیل می‌شود و می‌بینند که کار بررسی در این کمیسیون جدی است و همه نقطه‌نظرات بدون گرایش سیاسی مطرح می‌شود، باز هم برآشفته می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: چون این افراد نمی‌توانند به صورت قانونی جلوی کار کمیسیون ویژه را بگیرند، سعی می‌کنند با وارد کردن اتهام، نقش کمیسیون را تضعیف و کمرنگ کنند.

می خواهند پیشاپیش ریشه گزارش نهایی کمیسیون را بزنند

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: یکی از اتهاماتی هم که اخیرا در بعضی از رسانه‌ها با جدیت مطرح می‌شود، این است که کمیسیون برجام جناحی است و گرایش‌های سیاسی خاص دارد؛ بنابراین تلاش می‌کنند تا پیشاپیش ریشه گزارش نهایی کمیسیون ویژه را بزنند و آن گزارش را از همین الان، از خاصیت بیندازند.

وی با اشاره به ترکیب چهره‌های حاضر در این کمیسیون، گفت: در این کمیسیون افرادی همچون آقایان پزشکیان، تاجگردون، ابوترابی‌فرد و حقیقت‌پور حضور دارند که دیدگاه‌های هر کدام از این عزیزان را می‌دانیم و خیلی هم صریح ابراز می‌کنند و با کسی هم تعارف ندارند؛ بنابراین اینکه بخواهیم کمیسیون برجام را به جهت‌گیری سیاسی متهم کنیم، ظلم مضاعف به مجلس و کمیسیون ویژه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به این ویژگی کمیسیون برجام و ترکیب خاص آن، بنابراین متهم کردن کمیسیون برجام از سوی کسانی است که نمی‌خواهند مردم از برجام مطلع شوند.

دلیل دعوت از تیم سابق مذاکره کننده

نقوی‌حسینی درباره ایراد رسانه‌های اصلاح‌طلب به دعوت کمیسیون برجام از تیم مذاکره‌کننده سابق نیز گفت: دستاوردهای فنی به دست آمده در دوران مسئولیت تیم قبلی، آورده و سرمایه تیم جدید برای ورود به مذاکره و چانه‌زنی با طرف مقابل بوده است و اگر دستاوردی وجود نداشت، قطعا غربی‌ها پای میز مذاکره نمی‌آمدند.

وی تصریح کرد: حتی اگر اظهارنظر رسانه‌های اصلاح‌طلب را بپذیریم که تیم قبلی هیچ دستاوردی نداشته است، خب اجازه دهیم که به کمیسیون بیایند و مردم هم بفهمند که آنها هیچ دستاوردی نداشته‌اند.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام خاطرنشان کرد: کل جلسات کمیسیون از تلویزیون پخش می‌شود و مردم هم نظرات مختلف را می‌شنوند و در نهایت خودشان قضاوت می‌کنند. از روشنگری نباید ترسید.

کد N956872

وبگردی