آفتاب

امام و رهبری مدعی نبودند که جمهوری اسلامی شبیه حکومت امام علی است/آتش زدن قیصریه برای رسیدن به قدرت

امام و رهبری مدعی نبودند که جمهوری اسلامی شبیه حکومت امام علی است/آتش زدن قیصریه برای رسیدن به قدرت

ایسنا نوشت: رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در مجموعه ارکان دولت، پایبندی و اعتقاد کاملی به سخن رهبری درباره حق‌الناس بودن رأی مردم وجود دارد.

سیدشهاب‌الدین چاوشی صبح امروز در نشست ستاد انتخابات استانداری تهران و شوراهای اسلامی استان، با بیان اینکه در دوره‌ای برخی به دنبال کمرنگ جلوه دادن رأی مردم در نظام جمهوری اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: درباره این موضوع که برخی از آقایان دنبال ایجاد حکومت اسلامی و کمرنگ جلوه دادن رأی مردم در نظام بوده‌اند با یکی از مراجع تقلید گفت‌وگو می‌کردم و ایشان به نقل از امام خمینی (ره) شرط صحت حکومت را رضایت مردم می‌دانست.

وی افزود: نه امام (ره) و نه مقام معظم رهبری هیچ کدام مدعی نبوده و نیستند که حکومت جمهوری اسلامی شبیه حکومت علی (ع) است، بلکه امام (ره) گفته بودند نسیمی از اسلام بر این کشور با استقرار جمهوری اسلامی وزیدن گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران خواست و رأی مردم را شرط اصلی استواری و بقای حکومت دانست و افزود: کسانی که امروز برای رسیدن به قدرت سیاسی حاضرند قیصریه را آتش بزنند و به دنبال از بین بردن تمام امیدی هستند که در مردم ایجاد شده است بدانند که با رفتارها و اعمالشان نمی‌توانند پایگاه متزلزل خود را بازیابند و در نهایت به بیراهه می‌روند. مردم در انتخابات پیش رو بار دیگر نشان خواهند داد که به دنبال حاکمیت تدبیر و مشی اعتدالی در کشور هستند.

وی یادآور شد: ما مجری انتخابات هستیم و وظیفه ما ایجاد نشاط و مشارکت حداکثری در مردم است. ما به دنبال این نیستیم که چه کسی وارد مجلس می‌شود و چه کسی نمی‌شود. ما فقط به سلامت انتخابات و برگزاری باشکوه آن می‌اندیشیم.

معاون استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان تهران تأکید کرد: البته همه ما دوست داریم که متخصصین، متعهدین و کارآمدها به جایگاه تأثیرگذاری چون مجلس  و خبرگان رهبری ورود پیدا کنند اما همه ما در مجموعه دولت به حق‌الناس بودن رأی مردم که مورد تأکید رهبری است، پایبندیم.

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88، ‌اظهار کرد: در جریان انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری اتفاقاتی افتاد و شبهاتی ایجاد شد که هزینه‌های سنگینی را برای نظام در پی داشت و ما در انتخابات آتی به دنبال آن هستیم که این شبهات تماماً رفع شود و مراقبت کنیم که کوچکترین شبهه‌ای در افکار عمومی ایجاد نشود.

معاون استانداری تهران تصریح کرد: لازمه رعایت حق‌الناس رعایت کامل قوانین است و به این دلیل اجازه نخواهیم داد هیچ کسی از بودجه عمومی صرف تبلیغات انتخاباتی فرد یا افرادی کند و همچنین شبکه‌های اجتماعی را از تخریب افراد و آبروبری‌ها باز خواهیم داشت.

چاوشی در ادامه اظهار کرد: اجازه ورود افراد را از راه‌ها و شیوه‌های غیرقانونی و نامقدس به قدرت نمی‌دهیم و از هر موردی که در اطمینان مردم در صحت انتخابات خدشه‌ای ایجاد کند جلوگیری می‌کنیم.

27220

کد N956810

وبگردی