آفتاب
با تاکید بر لزوم انتخاب رئیس جمهور برای لبنان؛

دیوید کامرون وزیر ویژه امور آوارگان سوری تعیین کرد

دیوید کامرون وزیر ویژه امور آوارگان سوری تعیین کرد

وزیر خارجه انگلیس در سفر امروز (دوشنبه) خود به بیروت ضمن صدور دستوری برای تعیین وزیر مسئول امور آوارگان سوری اعلام کرد: لبنان نیازمند رئیس جمهوری است که بتواند این کشور را برای رویارویی با چالش‌ها اداره کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با تمام سلام،همتای لبنانی خود در بیروت بر ادامه حمایت های کشورش از لبنان و ارتش این کشور تاکید کرد.

کامرون ضمن ابراز خرسندی از سفرش به لبنان و اشاره به میزان کمک‌های مالی انگلیس به لبنان از آغاز بحران سوریه تاکید کرد: انگلیس و لبنان بر تقویت روابط دوجانبه تاکید دارند.

وی همچنین به افزایش کمک‌های اقتصادی کشورش به لبنان و ادامه آموزش ارتش لبنان و سربازان لبنانی تاکید کرد و گفت: انگلیس خواهان ثبات لبنان است و من معتقدم لبنان با توجه به شرایط کنونی نیاز به رئیس جمهوری دارد که این کشور را برای رویارویی با چالش‌ها اداره کند.

کامرون در ادامه با اشاره به بحران آوارگان سوری نیز گفت: من امروز با شمار زیادی از آوارگان دیدار کردم و به آنها گفتم که انگلیس از آنها حمایت می‌کند. ملت لبنان نیز به خوبی از آوارگان و کودکانشان در مدارس استقبال کردند و این مساله جای تقدیر دارد. بحران سوریه بار لبنان را دو چندان کرده لذا باید برای حل آن تلاش کرد.

کامرون همچنین در سفر امروزش دستور تعیین وزیر ویژه امور آوارگان سوری را صادر کرد.

تمام سلام نیز به نوبه خود با اعلام اینکه بحران آوارگان با ادامه جنگ سوریه ادامه خواهد یافت عنوان داشت: شرایط کنونی منطقه که نتیجه درگیری‌ها و بحران‌های سیاسی است پیامدهای اقتصادی زیادی را به دنبال خواهد داشت چنانکه لبنان به خاطر آوارگان سوری با بار زیادی مواجه شده است.

وی ادامه داد: انگلیس همواره از لبنان در زمینه‌های مختلف حمایت کرده و ما به ادامه این کمک‌ها به ویژه در شرایط متشنج لبنان امیدواریم. انگلیس همواره در حمایت از کشور ما و در اتحادیه اروپا نقشی مثبت و مشارکتی فعال داشته و ما از کامرون و انگلیس به خاطر این حمایت‌ها تشکر می‌کنیم.

تمام سلام همچنین به خلأ پست ریاست جمهوری در لبنان اشاره کرده و ا علام کرد: خالی ماندن این پست مشکلات لبنان را چند برابر کرده است.

انتهای پیام

کد N956737

وبگردی