آفتاب
با رد ادعاها درباره تصمیم ایران برای بستن سفارت خود در یمن

امیرعبداللهیان: سفیر ایران در صنعا برای معاینات پزشکی به ایران آمده است

امیرعبداللهیان: سفیر ایران در صنعا برای معاینات پزشکی به ایران آمده است

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه تاکید کرد: سفیر ایران در صنعا صرفاً چند روزی را برای معاینات پزشکی به ایران آمده است و هیچ تصمیمی برای بستن سفارت خود در یمن نداریم.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در پاسخ به ادعای شبکه خبری الجزیره که مدعی فرار سفیر و کارکنان سفارت ایران در صنعا از یمن شده بود گفت: تهران هیچ تصمیمی برای بستن سفارت خود در صنعا ندارد. سفیر ایران در صنعا صرفاً چند روزی برای معاینات پزشکی به کشور آمده است.

وی با بیان این‌که سفیر ایران در تمام مدت تجاوز سعودی به یمن و بمباران‌های سخت صنعا در پایتخت این کشور حضور داشته است، تصریح کرد: بی‌تردید سفارت کشورمان به فعالیت عادی خود ادامه خواهد داد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه تاکید کرد که هشدار لازم به منظور حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک متعلق به تهران در صنعا برابر حقوق دیپلماتیک و کنسولی به عربستان داده شده است و ما به طور قوی از مردم یمن در مقابله با تروریسم حمایت خواهیم کرد و به حمایت‌های موثر سیاسی و انسانی خود از مردم یمن بدون تردید ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان گفت: بار دیگر تأکید می‌کنیم که یمن پیروز نظامی نخواهد داشت و از راهکار سیاسی و نقش نماینده دبیرکل سازمان ملل در این کشور و نتایج حاصل از گفت‌وگوی یمنی یمنی حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N956717

وبگردی