آفتاب

فعالیت 32 پایگاه سیار خدمات سلامت و روان اجتماعی در اردبیل

فعالیت 32 پایگاه سیار خدمات سلامت و روان اجتماعی در اردبیل

‌معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل از فعال کردن 32 پایگاه سیار خدمات سلامت و روان اجتماعی در مناطق آسیب پذیر استان برای آموزش در بخش پیشگیری از خشونت خانگی خبرداد.

طاهره رزاق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، با اشاره به اینکه 30 آذر ماه امسال اردبیل میزبان همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی است، افزود: در کنار این همایش برنامه‌های جنبی زیادی هم خواهیم داشت که در کنار آن مسابقه عکس، فیلم کوتاه، ارسال پیامک به سامانه 100002972 (در خصوص خشونت خانگی و راهکارهای پیشگیری از آن) مسابقه خبر و پیش خبر در خصوص محورهای این همایش در قبل و بعد از همایش که نتیجه این مسابقه دی ماه مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه در موازات این همایش مجموعه برنامه‌های انتخاب شده‌ای نیز اجرا خواهد شد، گفت: پژوهش‌های میدانی در استان با موضوعات عوامل موثر بر خشونت خانگی با تاکید بر همسسرآزاری بر علیه زنان استان اردبیل در حال اجراست که نتایج آن در همایش اعلام خواهد شد.

رزاق پوراز فعالیت 32 پایگاه سیار خدمات سلامت و روان اجتماعی در سطح استان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در مناطق آسیب خیز استان دایر و 100 مربعی تربیت شده تا در بخش پیشگیری از خشونت خانگی با تشکیل کلاس‌های آموزشی برای مخاطبین خدمات ارائه کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از 500 پوستر و بنر تبلیغاتی با محوریت پیشگیری از خشونت و طرح مباحث مختلف مدنظر است، افزود: ما با پیام غیرمستقیم کنترل هیجان، خشم، با تاکید بر گفت‌وگو و حل تعارض به شکل صحیح سعی داریم تا مسائل و موضوعات را بیشتر و بهترمطرح کرده و تبیین کنیم.

رزاق‌پور خاطرنشان کرد: محورهای این همایش روابط خانوادگی و خشونت خانگی، مهارت‌های زندگی و خشونت خانگی، جامعه، اقتصاد، اقلیم و خشونت خانگی، خرده فرهنگ‌های بومی، ملی و خشونت خانگی و روابط ملی خانواده و خشونت خانگی است.

وی گفت: مهلت ارسال خلاصه مقالات تا 30 مهر ماه سال جاری و اصل مقالات نیز تا 30 آبان ماه است که باید علاقمندان در هفت موضوع مطرح شده آثارشان را به دبیرخانه همایش واقع در بهزیستی استان اردبیل معاونت پیشگیری ارسال کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در محور دین و نقش آن در پیشگیری از خشونت خانگی، آموزش، رسانه و خشونت خانگی علاقمندان و مخاطبان می‌توانند آثارشان را تا 30 مهر ماه ارسال کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه خشونت در استان اردبیل بالا نیست ، افزود: برگزاری این همایش به دلیل آن نیست که ما در استان اردبیل در بحث خشونت خانگی در رتبه‌های بالاتر هستیم، در حالی که در این باب ما وضعیت سفیدی داشته و در بین استان‌های کشور در رده‌های پایین‌تری قرار داریم.

وی اضافه کرد: منکر وقوع حوادث و خشونت‌های متعدد در استان نیستیم، اما بر این باوریم که با آگاه‌سازی و توجه به مولفه‌های پیشگیری، ارائه مشاوره‌های دقیق می‌توانیم حوادث ناگوار را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

کد N956672

وبگردی