آفتاب
بروجردی در دیدار با معاون وزیر خارجه بلغارستان:

ائتلاف علیه داعش یک نمایش است

ائتلاف علیه داعش یک نمایش است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای و اروپایی‌اش از گروه‌های تروریستی و سیاست تقسیم بندی تروریسم به خوب و بد گفت: زبان تروریست‌ها خشونت بوده و ماهیت تمام گروهای تروریستی کشتار افراد بیگناه است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، والنتین پوریازوف معاون وزیر خارجه بلغارستان بعد از ظهر یکشنبه با علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتوگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت روند رو به رشد مراوادات میان دو کشور، گفت: بسترهای مناسبی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی بویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین وجود دارد که می‌توان از آنها در جهت منافع دو ملت استفاده کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه ائتلاف علیه داعش را یک نمایش علیه این گروه دانست و خاطر نشان کرد: ادامه کمک‌های تسلیحاتی و آموزش تروریستها باعث رشد گروهای تروریستی گشته است و ادامه این روند خطر بزرگی برای تمام کشورهای جهان می باشد.

بروجردی در پایان بر توسعه همکاریهای دو جانبه و چند جانبه در مسائل منطقه ای و بین الملی میان جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان در جهت تامین بر قراری ثبات منطقه ای تاکید کرد.

در ادامه والنتین پوریازوف معاون وزیر خارجه بلغارستان با تاکید بر نقش مهم کشورمان در معادلات منطقه ای و جهانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک بازیگر مهم بین المللی می‌تواند نقش مثبتی در برابر چالش‌های فراروی منطقه ایفا نماید.

معاون وزیر خارجه بلغارستان با اشاره به بحرانهای اخیر در منطقه خاورمیانه و آفریقا خاطر نشان کرد: گسترش گروهای تروریستی مانند داعش خطری جهانی برای امنیت تمام کشورهای جهان می باشد.

وی در ادامه برضرورت همکاری تمام کشورهای منطقه و دیگر کشورها در جهت از بین بردن گروه های تروریستی تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه بلغارستان در پایان توسعه ارتباطات سیاسی و پارلمانی میان بلغارستان و جمهوری اسلامی ایران را فرصتی برای گسترش مراوادات اقتصادی و صنعتی فیمابین دانست.

انتهای پیام

کد N956556

وبگردی