آفتاب

رئیس ستاد ارتش ترکیه: ما با 3 کشور بحران‌ زده همسایه‌ایم

رئیس ستاد ارتش ترکیه: ما با 3 کشور بحران‌ زده همسایه‌ایم

رئیس ستاد ارتش ترکیه طی سخنرانی خود در کنفرانس کمیته نظامی ناتو در استانبول گفت، ترکیه تنها عضو ناتو است که با سه منطقه بحران‌زده چون سوریه، عراق و اوکراین همسایه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، هولوسی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه در ادامه سخنانش اظهار کرد، این بحران‌ها نه‌تنها منطقه بلکه جهان را تحت تاثیر قرار داده‌اند. اکنون زمان این رسیده که ناتو درباره چگونگی ارائه همکاری‌های امنیتی در چنین فضایی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کند.

آکار ادامه داد: اگر ما به چنین تهدیداتی واکنش نشان ندهیم با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم شد. از سوی دیگر درگیری بین روسیه و اوکراین همچنین اتحاد و منطقه ما را تحت تاثیر قرار داده است.

آکار سخنران افتتاحیه نشست 12 سپتامبر مقامات ناتو در استانبول بود که طی آن درباره امنیت و چالش‌های منطقه و همچنین ماموریت فعلی ناتو در افغانستان و غرب بالکان گفت‌وگو شد.

وی در سخنرانی خود چنین عنوان کرد که ارتش ترکیه در حال مبارزه با تمامی سازمان‌های تروریستی است: همان‌طور که همه شما می‌دانید، ما به مبارزه خود با تروریسم در ترکیه و خارج از آن ادامه داده‌ایم. ما قاطعانه با تمامی انواع سازمان‌های تروریستی در مبارزه‌ایم.

رئیس ستاد ارتش ترکیه همچنین بر مبارزه کشورش با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) تاکید و اظهار کرد: سازمان تروریستی پ‌ک‌ک تهدیدی علیه امنیت منطقه محسوب می‌شود. این گروه با سوءاستفاده از شرایط سوریه و عراق سعی دارد تا در اذعان جامعه جهانی به مشروعیت دست یابد اما به انجام حملات ظالمانه‌اش علیه مردم بیگناه از جمله کودکان و سالمندان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: در شرق ما شاهد تاثیراتی هستیم که بی‌ثباتی منطقه در آن ایجاد کرده است. شرایط عراق و سوریه بسیار پیچیده است و ترکیه در حال حاضر میزبان بیش از دو میلیون پناهجوی عراقی و سوری است.

انتهای پیام

کد N956555

وبگردی