آفتاب
در دیدار با معاون وزیر خارجه بلغارستان ابراز شد؛

انتقاد بروجردی از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا از تروریست‌ها

انتقاد بروجردی از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا از تروریست‌ها

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با ابراز تاسف از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و همپیمانان وی از گروهای تروریستی و تقسیم‌بندی تروریسم به خوب و بد، گفت: ماهیت تمام گروهای تروریستی کشتار افراد بیگناه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «والنتین  پوریازوف» معاون وزیر امور خارجه بلغارستان عصر روز گذشته با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار، با اشاره به اهمیت روند رو به رشد مراوادات میان دو کشور، گفت: بسترهای مناسبی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی بویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین وجود دارد که می توان از آنها در جهت منافع دوملت استفاده کرد.

وی ائتلاف علیه داعش را یک نمایش علیه این گروه دانست و خاطرنشان کرد: ادامه کمک  های تسلیحاتی و اموزش تروریست‌ها باعث رشد گروهای تروریستی شده و ادامه این روند خطر بزرگی برای تمام کشورهای جهان است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با ابراز تاسف از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و همپیمانان منطقه ای و اروپایی آن از گروهای تروریستی و سیاست تقسیم‌بندی تروریسم به خوب و بد، گفت: زبان تروریست‌ها، زبان خشونت بوده و ماهیت تمام گروهای تروریستی، کشتار افراد بیگناه است.

بروجردی در پایان بر توسعه همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه در مسائل منطقه ای و بین‌المللی میان جمهوری اسلامی  ایران و بلغارستان در جهت تامین و برقراری ثبات منطقه ای تاکید کرد.

 در این دیدار، «والنتین پوریازوف» معاون وزیر خارجه بلغارستان با تاکید بر نقش مهم کشورمان در معادلات منطقه ای و جهانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک بازیگر مهم بین‌المللی می تواند نقش مثبتی در برابر چالش‌های فراروی منطقه ایفا کند.

معاون وزیر خارجه بلغارستان با اشاره به بحران‌های اخیر در منطقه خاورمیانه  و آفریقا، خاطرنشان کرد: گسترش گروهای تروریستی مانند داعش خطری جهانی  برای امنیت تمام کشورهای جهان است.

وی در ادامه برضرورت همکاری تمام کشورهای منطقه و دیگر کشورها در جهت از بین بردن گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه بلغارستان در پایان توسعه ارتباطات سیاسی و پارلمانی میان بلغارستان و جمهوری اسلامی ایران را فرصتی برای گسترش مراوادات اقتصادی و صنعتی فیمابین دانست.  

کد N956470

وبگردی