آفتاب

برگزاری کنفرانس حمایت از آزادی مطبوعات و حقوق کارگران در ترکیه

برگزاری کنفرانس حمایت از آزادی مطبوعات و حقوق کارگران در ترکیه

استانبول 17 و 18 سپتامبر (26 و 27 شهریور) میزبان کنفرانسی با عنوان "ترکیه: مبارزه برای حقوق روزنامه‌نگاران و آزادی‌ها در کشور قطبی‌شده سیاسی" خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری روزنامه حریت، در شرایطی قرار است این کنفرانس برگزار شود که روزنامه‌نگاران ترکیه همچنان زندانی‌ می‌شوند، هیچ حقی برای روزنامه‌نگاران آزاد وجود ندارد، کارت‌های خبرنگاری صادر نمی‌شود، محدودیت‌های شدیدی برای صدور مجوز رسمی وجود دارد، تعقیب خبرنگاران رو به رشد است و آزادی نشر اندک است.

کنفرانس مذکور با تلاش اتحادیه روزنامه‌نگاران ترکیه، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، فدراسیون اروپایی روزنامه‌نگاران و انجمن روزنامه‌نگاران ترکیه برگزار می‌شود.

مصطفی کوللی، رئیس انجمن روزنامه‌نگاران ترکیه گفت: به نظر می‌رسد که در پی انتخابات پارلمانی ماه ژوئن روزنامه‌نگاران بزرگترین قربانیان بودند و هدف سرکوب دولت قرار گرفتند و این روند ممکن است که پس از انتخابات ماه نوامبر هم ادامه یابد.

وی تاکید کرد: اردوغان (رئیس‌جمهوری ترکیه) پس از انتخابات به شدت حزب دموکراتیک خلق و رسانه‌ها را به باد انتقاد گرفت. ما حتی پس از انتخابات اول نوامبر هم روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت. علاوه بر اصلاح فوری فضای انتخاباتی، لازم است که ترکیه فورا اصلاحات ساختاری در عرصه مطبوعات انجام دهد تا رسانه‌ها بتوانند آزادانه فعالیت داشته باشند. حمله به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید متوقف شود.

این مقام در ادامه عنوان کرد: این کنفرانسی برای روزنامه‌نگاران ترکیه است. وظیفه آنهاست که با این مسائل مقابله کنند و یک استراتژی، رهبری و انسجامی بیابند که آنها را به سمت آینده بهتر رهنمون کند.

انتهای پیام

کد N956430

وبگردی