آفتاب

روزنامه لبنانی فاش کرد: معامله روسیه و عربستان بر سر سوریه

روزنامه لبنانی فاش کرد: معامله روسیه و عربستان بر سر سوریه

واحدمرکزی خبر نوشت: یک روزنامه لبنانی از توافق روسیه و عربستان سعودی برای معامله در سوریه و یمن خبر داد.

به گزارش روزنامه الدیار لبنان در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی گفته است از مشاهده شخصیت قوی و مستحکم ولادیمیرپوتین رئیس جمهوری روسیه که سخنانش را صریح بیان می کند و هیچ گونه انعطافی نشان نمی دهد غافلگیر شده است.

بن سلمان گفته است وقتی با پوتین درباره بحران سوریه گفتگو کردم و از او خواستم از نظام بشار اسد تا این حد پشتیبانی نکند وی پاسخ داد که چرا شما کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) همه توان خود را در یمن بکار گرفته اید؟ چرا می خواهید کل یمن را اشغال کنید و در خارج از چارچوب قطعنامه شورای امنیت که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به استفاده از زور برای بیرون راندن حوثی ها مکلف نکرده است عمل می کنید؟

محمد بن سلمان در پاسخ گفت: منصور هادی رئیس جمهوری قانونی یمن چنین درخواستی از ما کرده است و ما با یمن روابط تاریخی داریم. پوتین نیز در پاسخ گفت: روسیه هم 55 سال است با سوریه رابطه دارد و این روابط راهبردی است و سوریه مرکز راهبردی روسیه محسوب می شود و آن را به نفع آمریکا رها نمی کند.

پوتین افزود : شما در واقع با ایران می جنگید و ما در واقع با آمریکا و برخی کشورهای اروپائی می جنگیم ما از بشار اسد در برابر تروریسم و ناتو و عربستان سعودی پشتیبانی می کنیم و عربستان سعودی اگر می خواهد با روسیه یکی از دو قدرت بزرگ جهان است روابط خوبی داشته باشد نباید در کنار آمریکا برای براندازی حکومت بشار اسد بجنگد.
پوتین توصیه کرده است که روابط سوریه و عربستان سعودی بهبود یابد و در پاسخ به سوال محمد بن سلمان که چگونه این کار انجام شود گفته است راه و ابزار آن را به ما بسپارید.
محمد بن سلمان در پاسخ گفته است با ایجاد خط ارتباطی موافقیم و نمی خواهیم در سوریه بجنگیم. پوتین در پاسخ گفته است ما اقدام می کنیم و پس از آن رئیس دستگاه اطلاعاتی روسیه با محمد بن سلمان تماس گرفته است و ترتیب سفر المملوک به عربستان سعودی را داده است. از آن زمان تاکنون روسیه حرکت عربستان سعودی در یمن را تسهیل کرده و عربستان سعودی نیز حرکت روسیه را در سوریه تسهیل کرده است.

52261

کد N956403

وبگردی