آفتاب

نظرسنجی‌ها نشان از مخالفت اکثر ژاپنی‌ها با لوایح جدید امنیتی دارد

نظرسنجی‌ها نشان از مخالفت اکثر ژاپنی‌ها با لوایح جدید امنیتی دارد

بر اساس یک نظرسنجی که امروز (دوشنبه) منتشر شد،‌ بیش از نیمی از رای دهندگان در ژاپن مخالف برنامه‌های دولت توکیو در اجرایی کردن قوانین امنیتی هستند که به این کشور اجازه می‌دهد تا سربازانش را در عرصه نبرد بین‌المللی دخیل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود تظاهرات گسترده مردمی در ژاپن، شینزو آبه،‌ نخست وزیر این کشور می‌خواهد لوایح امنیتی را پیش از پایان جلسه پارلمان در 27 سپتامبر سال جاری میلادی تصویب کند.

رای گیری برای تصویب این لوایح در مجلس علیای ژاپن احتمالا در چند روز آتی برگزار می‌شود.

در این نظرسنجی که چند روز قبل صورت گرفت و امروز در روزنامه آساهی منتشر شد، مشخص شد که 54 درصد از رای دهندگان مخالف این لوایح هستند و تنها 29 درصد از شرکت کنندگان با این برنامه دولت توکیو موافقت خود را اعلام کرده‌اند.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که 68 درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند که نیازی نمی‌بینند که این لوایح در جلسه کنونی پارلمان ژاپن تصویب شود.

سه چهارم شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند که مناظرات درباره این لوایح کافی نبودند.

حزب حاکم ژاپن اکثریت را در مجلس علیای این کشور دارد اما احزاب اپوزیسیون قول داده‌اند تا از تمام تلاش خود برای جلوگیری از تصویب این لوایح استفاده کنند که شامل رای عدم اعتماد و‌ اقدامات سانسوری است.

براساس نظرسنجی‌ها، حمایت‌ها از شینزو آبه به 36 درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین حد از زمان به قدرت رسیدن وی در دسامبر 2013 است. میزان نارضایتی مردمی از وی نیز از 42 درصد به 41 درصد کاهش یافته است.

آبه هفته گذشته موفق شد تا در یک رخداد بی‌سابقه برای بار دوم رهبری حزب حاکم کار را به دست بیاورد و بار دیگر قول داده تا اقتصاد کشور را رونق بخشد و بحث‌ها درباره تغییر قانون اساسی صلح آمیز ژاپن را بیشتر کند.

انتهای پیام

کد N956308

وبگردی