آفتاب

تصمیم فرانسه برای تشدید محدودیت‌ها در خرید و فروش سلاح

تصمیم فرانسه برای تشدید محدودیت‌ها در خرید و فروش سلاح

پس از وقوع یک حادثه تیراندازی دیگر در فرانسه، مقامات این کشور به دنبال تشدید محدودیت‌ها برای خرید و فروش سلاح در این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت فرانسه اعلام کرد که راه تامین سلاح را مسدود کرده و دسته جنایتکاران را خلع سلاح می‌کند. این اظهارات ساعاتی پس از آن اعلام شد که یک مرد به دنبال یک حادثه تیراندازی در مرکز مارسی کشته شد. مارسی شهر جنوبی فرانسه است که با آمار بالای وقوع جرایم شناخته می‌شود.

برنارد کازنو وزیر کشور فرانسه گفت: در طول شش هفته آتی، برنامه جامعی برای برخورد با قاچاق و مالکیت تسلیحات در کشورمان اجرا می‌کنیم. در ساعات اولیه روز یکشنبه، از سوی یک ماشین نزدیک منطقه «اولد پورت» در مارسی تیراندازی شد که در این حادثه یک نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

وزیر کشور در این باره اضافه کرد: هنوز خشونت زیادی در این شهر اتفاق می‌افتد. ما باید تمام گروه‌های بزهکار را با سرعت بیشتر خلع سلاح کنیم. شش هزار سلاح هر سال توسط گروه‌های بزهکار در اختیار گرفته می‌شود که 1200 فقره از آنها سلاح‌های جنگی هستند.

بازرسان معتقدند که حادثه تیراندازی در مارسی به دنبال یک نزاع در رستوران میان مامورین رستوران و یک گروه بوده است. حوادث تیراندازی در مارسی، یکی از حوادث معمول در این شهر است که در ششم اوت نیز حادثه مشابهی اتفاق افتاده بود.

انتهای پیام

کد N956285

وبگردی