آفتاب
با ارسال نامه ای به سازمان ملل متحد،

پیونگ یانگ خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی را خواستار شد

پیونگ یانگ خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی را خواستار شد

کره شمالی حضور نظامی آمریکا در کره جنوبی را عامل اصلی بی ثباتی منطقه توصیف کرده و می گوید واشنگتن با تمرکز بر سیاست چرخش به سمت آسیا – پاسیفیک رویای تسلط بر جهان را در سر می پرورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوریا تایمز، پیونگ یانگ با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی را خواستار شد.

«جا سونگ نام» سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد متن درخواست خود را به ضمیمه بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه کره شمالی امروز دوشنبه به سازمان ملل تحویل داد. بنا به گفته رسانه های خبری، این درخواست در اعتراض به ۷۰ امین سال حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی ارائه شده است.

پیونگ یانگ در نامه خود از آمریکا به عنوان عامل اصلی بی ثباتی و تفرقه در شبه جزیره کره  یاد کرده و رزمایش مشترک واشنگتن – سئول را نه تنها عامل اصلی بی اعتمادی و رویارویی  میان کره شمالی و آمریکا بلکه بین دو کره معرفی کرده است.

به گفته پیونگ یانگ، آمریکا در ادامه راهبرد توازن قوا در منطقه آسیا – پاسیفیک که با هدف تسلط بر جهان انجام می شود به دنبال بهانه ای برای تحکیم قدرت نظامی و تسلیحاتی  خود می گردد و به همین دلیل است که به طور مداوم به آتش تنش های موجود در شبه جزیره کره دامن می زند.

این نامه هشدار می دهد که عدم خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی و  ادامه تحریک نظامی کره شمالی ممکن است به بروز حادثه ای نامشخص و در نتیجه آغاز یک درگیری مسلحانه منجر شود که واشنگتن مسئول اصلی آن خواهد بود.

از زمان پایان جنگ شبه جزیره کره در سال ۱۹۵۳ میلادی، آمریکا به بهانه دفاع از دولت سئول در مقابل تهاجم احتمالی همسایه شمالی قوای نظامی خود را در کره جنوبی حفظ کرده و در حال حاضر شمار نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور به ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر می رسد.

کد N956232

وبگردی