آفتاب
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان:

فرهنگ شوم افراطی‌گری در کشور ریشه دوانده است

فرهنگ شوم افراطی‌گری در کشور ریشه دوانده است

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی گفت: افراطی‌گری، فرهنگی است که در کشور رشد و توسعه یافته و نتایج شومی نیز با خود به همراه خواهد داشت.

حسن بیادی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که دو مقوله‌ی افراط و تفریط همیشه مضموم بوده‌اند، اظهار کرد: افراطی بودن حتی در انجام امور خیر هم نابه‌جا و نادرست بوده و اصولاً افراطی عمل کردن متعلق به کسانی است که از منطق خارج می‌شوند و خلاف قانون عمل می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که افراطی بودن تفکری است که طرفدارانی دارد اما در نهایت از سوی اکثریت جامعه نفی می‌شود، عنوان کرد: درست است که افراطی بودن از سوی عده‌ای نیز حمایت می‌شود و طرفداران خود را هم دارد اما در نهایت می‌توان گفت که اکثریت جامعه این شیوه از تفکر و عمل را رد و نفی می‌کنند و تاریخ نیز نشان داده است که افرادی که در مسائل سیاسی و اجتماعی دست به اعمال افراطی می‌زنند در نهایت شکست می‌خورند.

این نماینده پیشین شورای شهر همچنین افزود: افراطی‌گری پدیده‌ای است که ربطی به گروه و یا جریان خاصی ندارد و در تمام دنیا و در تمام جوامع مصادیقی از آن را می‌توان مشاهده نمود، اما آنچه در این میان اهمیت دارد این است که تلاش کنیم تا چنین اخلاقی در جامعه خودمان ریشه‌کن شود.

او درباره مرز میان افراطی‌گری و منتقد بودن نیز گفت: انتقاد کردن اصولی دارد که کسانی که خود را مدعی آن می‌دانند بایستی در رعایتش کوشا باشند اما در عین حال نمی‌توان هر حرف و هر عملی را هم مصداق افراطی‌گری دانست و دهان افراد را بست.

بیادی با تأکید بر این‌که افراطیون از هیچ منطقی پیروی نمی‌کنند و در انجام کارها براساس احساسات خود عمل می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه روند افراطی‌گری در جامعه رو به افزایش است و رفتارهای توأم با افراط در کشور رشد و توسعه پیدا کرده و توسعه چنین فرهنگی در کشور، قطعاً با نتایج شومی نیز همراه خواهد بود.

وی در پایان با یادآوری مصدایقی از افراطی‌گری در گذشته، اظهار کرد: در سالهای گذشته نیز برخی‌ها با افراطی‌گری سبب به وجود آمدن حوادث تلخی مثل قتلهای زنجیره‌ای شدند و امروز نیز عده‌ای دیگر با گفتارشان همان مسیر را به شکل دیگری و با آبرو‌بری و تهدید به افشاگری پیش می‌برند.

انتهای پیام

کد N956199

وبگردی