آفتاب
نماینده پیشین مجلس:

بعضی از رفتارهای افراطی به گستاخی تبدیل شده است

بعضی از رفتارهای افراطی به گستاخی تبدیل شده است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که رفتارهای افراطی بعضی از افراد تبدیل به گستاخی شده است.

جهانبخش امینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی راه‌های مقابله باافراطی گری اظهار کرد: مجریان قانون در برخورد با افراطیون باید به طور یکنواخت برخورد کنند و نباید با آنها گروهی برخورد شود و با گروه دیگری برخورد نشود. متاسفانه بعضی از افراطیون از هر حیث در امان هستند و به نوعی گستاخ شده‌اند و یک تنه می‌تازند. این نوع افراطی گری تا حدی پیشرفت می‌کند که برای کل جامعه خطرناک است.

وی ادامه داد: اگر همه در راستای اجرای قانون حرکت کنیم و حتی با کسانی که با ما زاویه دارند با منطق و طبق قانون رفتار کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم که افراطی گری کم شود. قانون حتما باید در مقابل افراطیون وارد عمل شود. چون این افراد مخل نظم اجتماعی هستند، جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهند و محیط را ناامن می‌کنند. در چنین محیطی کارها طبق روال عادی پیش نمی‌رود و جلوی پیشرفت و توسعه کشور گرفته می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در تعریفی از افراطی گری بیان کرد:‌وقتی اقدامی بر مبنای قاعده و روال عادی خود در حال انجام است رفتارهایی که آن را با فشار بیرونی تحت تاثیر قرار می‌دهد ودر نظم سیستماتیک آن تاثیر می‌گذارد به نوعی افراطی گری به حساب می‌آید. در واقع دخالت‌های بیش از حد یا مافوق قانون که موجب اختلال و تنش در جامعه می‌شود افراطی گری است.

وی با بیان این که در همه گروه‌ها عده‌ای افراطی وجود دارند یاد آور شد: در طیف بندهای و جناح بندی‌های سیاسی همیشه تعدادی از افراد هستند که در رفتار، گفتار و اقدامات آنها افراطی گری وجود دارد. البته این مساله ممکن است در بعضی از طیف‌ها و دسته‌ها بیشتردیده شود.

امینی همچنین تاکید کرد‌: در شرایط فعلی دخالت نابجا در استقلال قوای سه گانه و زیر سوال بردن فعالیت‌های قانونی آنها با ایجاد تنش، فشار اجتماعی و هیاهو و سر و صدا به نوعی افراطی گری محسوب می‌شود که بهتر است از آن پرهیز شود. البته متاسفانه عده‌ای خود را مافوق همه چیز می‌دانند و رفتارهایشان جامعه را تحت تاثیر قرا می‌دهد.

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به طور مثال پس از آنکه آقای ظریف از مذاکرات باز می‌گشت عده‌ای شروع به پرخاشگری و اهانت به او کردند در حالی که باید توجه کرد در نظامی که چارچوب دارد و مقام معظم رهبری بر امور نظارت می‌کنند و هر جا لازم بدانند تذکر می‌دهند، دیگر چنین حرکاتی اصلا پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام

کد N956179

وبگردی