آفتاب
شرفخانی:

فرهنگ وقف در جامعه مطلوب نیست

فرهنگ وقف در جامعه مطلوب نیست

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سال گذشته دو هزار و ۸۰۰ وقف انجام شده ولی با این وجود هنوز هم فرهنگ وقف در جامعه مطلوب نیست.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سال گذشته دو هزار و ۸۰۰ وقف انجام شده ولی با این وجود هنوز هم فرهنگ وقف در جامعه مطلوب نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در دیدار با امام جمعه مشهد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین امور که در پیشرفت این سازمان نقش مؤثری را ایفا کرده، حضور روحانیون و گام نهادن در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: ارتباط در اداره اوقاف و امور خیریه به صورت اداری نیست، بلکه ارتباط در این سازمان، به شکل تکلیف‌مداری است از این رو فعالیت آن به صورت گسترده و مطلوب در حال حرکت است، به گونه‌ای که در سال 88، 230 امامزاده فعال بوده اما در سال جاری بیش از دو هزار و 400 امامزاده با وجود مرکز فرهنگی و قرآنی، در حال فعالیت هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «هزار و 300 امامزاده در طرح عمران و آبادی حضور دارند» تصریح کرد: سال گذشته 55 میلیون زائر در بقاع متبرکه به امر زیارت پرداختند، از این رو واجب است زیرساخت‌های قطب فرهنگی برای موقوفات و امر بسیار نیکوی وقف انجام شود.

وی با بیان این‌که «سال گذشته بیش از 300 میلیون تومان مشارکت مردمی را در امور اوقاف و امور خیریه کشور شاهد بودیم» عنوان کرد: از این رو امسال پیش‌بینی شده است که این آمار به بیش از 700 میلیون تومان برسد که این مبلغ جدا از نذور مردمی است.

شرفخانی با بیان این‌که «در حال حاضر بیش از 25 هزار هیئت امنای فعال در بقاع متبرکه فعالیت می‌کنند» افزود: مدیریت انقلابی در اداره بقاع متبرکه و موقوفات حاکم است، همچنین سیاست‌گذاری حضور روحانیون در بقاع متبرکه یکی از مسائلی است که برای نهادینه کردن آن باید بکوشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که «در گذشته فعالیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه تنها منبر بوده است» اظهار کرد: این در حالی است که در حال حاضر ترویج اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) از بقاع متبرکه انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که «807 نیت برای واقفان وجود دارد» گفت: فرهنگ وقف در جامعه مطلوب نیست، از این رو لازم است این فرهنگ، در جامعه نهادینه شود البته سال گذشته دو هزار و 800 وقف انجام شده است که این امر حرکت به سمت مطلوب را نشان می‌دهد.

شرفخانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر امر حفظ قرآن کریم، ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و 220 هزار حافظ ثبت‌نام کردند که برای تحقق این دغدغه ولی فقیه از ظرفیت‌های فضای مجازی بیشترین بهره را برده‌ایم.

انتهای پیام

کد N956154

وبگردی