آفتاب

نخست‌وزیر اسلواکی: اتحادیه اروپا از بررسی علل بحران پناهجویان می‌ترسد

نخست‌وزیر اسلواکی: اتحادیه اروپا از بررسی علل بحران پناهجویان می‌ترسد

نخست‌وزیر اسلواکی اعلام کرد، اتحادیه اروپا به این دلیل نشستی برای رسیدگی به بحران پناهجویان برگزار نمی‌کند، که از بررسی و مشخص شدن واقعیت درباره دلایلی که به وضعیت کنونی منتهی شده است، واهمه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت فیکو، نخست‌وزیر اسلواکی اعلام کرد، اتحادیه اروپا نشستی در سطح سران به طور ویژه برای رسیدگی به بحران پناهجویان برگزار نمی‌کند زیرا از مشخص شدن واقعیت‌ها درباره دلایلی که به وضعیت امروز منتهی شده است، بیم دارد.

فیکو خاطرنشان کرد: آن‌ها نمی‌خواهند درباره این واقعیت که برخی کشورهای اتحادیه اروپا از جنگ داخلی در سوریه حمایت می کنند، سخنی به میان آورده شود و این در حالی است که بسیاری از پناهجویان اکنون از این کشور روانه اروپا می‌شوند.

نخست‌وزیر اسلواکی همچنین تصریح کرد: آن‌ها نمی‌خواهند نشست سران برگزار کنند زیرا در صورت برگزاری چنین نشستی، این واقعیت را خواهند شنید که جنگنده‌های ایتالیایی،‌ فرانسوی و اسپانیایی لیبی را بمباران می‌کنند.

به گفته نخست‌وزیر اسلواکی، یکی دیگر از دلایلی که اتحادیه اروپا از برگزاری نشست درباره بحران پناهجویان می‌پرهیزد، پیچیده بودن راهکار مشترک برای حل این مساله است.

وی تاکید کرد: وقتی بحث درباره بانک‌ها و بحران مالی یونان بود، سازمان‌دهی نشست سران اتحادیه اروپا ظرف چند روز انجام گرفت و وقتی پای چنین بحران بزرگی پیش می‌آید که تمامی اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نمی‌توانیم شاهد برگزاری نشست سران این اتحادیه باشیم.

انتهای پیام

کد N956000

وبگردی