آفتاب

رئيس جمهور نيجريه عازم پاریس می شود

رئيس جمهور نيجريه عازم پاریس می شود

«محمد بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه دوشنبه عازم پاریس می شود تا درباره روابط کشورش با فرانسه به ویژه در حوزه مسائل امنیتی گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری نیجریه از سفر «محمد بوهاری» رئیس جمهوری این کشور به فرانسه خبر داد. بر این اساس قرار است بوهاری در مورد تقویت روابط خود با پاریس به ویژه در حوزه مسائل امنیتی با مقامات فرانسوی رایزنی نماید.

«فمی آدزینا» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری نیجریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بوهاری به دعوت «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی خود سفر سه روزه ای را به این کشور آغاز خواهد کرد. در این بیانیه آمدهاست: مشاور امنیت ملی نیجریه و برخی از مقامات بلندپایه دفاعی، مالی و امور خارجه این کشور، رئیس جمهوری نیجریه را در این سفر همراهی می کنند.

در ادامه این بیانیه، محور گفتگوهای بوهاری با رئیس جمهور و سایر مقامات فرانسوی، همکاری های امنیتی عنوان شده است. با روی کار آمدن «محمد بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه و وعده مبارزه تمام عیار با این گروه تروریستی، بوکوحرام نیز اعلام کرده است که عملیات خود را تشدید خواهد نمود.

گفتنی است بوکو حرام از ۶ سال قبل فعالیت مسلحانه خود را علیه دولت نیجریه آغاز کرده است. در این مدت ۱۵ هزار نفر کشته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر خشونت های این گروه تروریستی آواره شده اند.

کد N955993

وبگردی