آفتاب
منصوری آرانی:

مجلس بر اساس منافع ملی در مورد برجام تصمیم‌گیری می‌کند

مجلس بر اساس منافع ملی در مورد برجام تصمیم‌گیری می‌کند

یک عضو کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام، رد توافق هسته‌ای (برجام) توسط کنگره آمریکا را نشانه عینی درگیری بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر انتخابات آینده این کشور دانست و گفت که مجلس شورای اسلامی بر اساس منافع ملی در مورد برجام تصمیم‌گیری می‌کند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تصور جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها این است که موضوع توافق هسته‌ای نقش بسیار تعیین کننده‌ای در آرای مردم برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد و می‌تواند کسی را که بر صندلی کاخ سفید می‌نشیند تغییر دهد؛ بنابراین با حساسیت ویژه به این موضوع نگاه می‌کنند.

نماینده مردم کاشان در مجلس ادامه داد: اگر کنگره با برجام موافقت می‌کرد پیروزی مضاعف برای دولت ایالات متحده به وجود می‌آمد و این امر می‌توانست مخالفین درجه یک را هم متقاعد کند. اکنون هم روزنامه‌های آمریکایی فضای دوقطبی را تشریح می‌کنند و می‌گویند دموکرات‌ها مجبور شده‌اند بین منافع خودشان و منافع رژیم صهیونیستی تفکیک قائل شوند. جمهوری‌خواهان هم تصور می‌کنند مردم آمریکا در حال گرایش به حزب دموکرات‌ها هستند لذا سعی می‌کنند مخالفتشان را ابراز کنند و بر طبل مخالفت بکوبند تا هوادارانشان وارد اردوی طرف مقابل نشوند.

منصوری آرانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بر اساس مولفه منافع ملی در مورد برجام تصمیم‌گیری می‌کند، تصریح کرد: وقتی قطعنامه 2231 تصویب شد به گونه‌ای روی مجالس تمام کشورهای عضو گروه 1+5 و ایران تأثیر خودش را داشت. البته قاعدتاً رد یا تصویب برجام در کنگره و سنا از نظر مولفه‌های داخلی بر تصمیم‌گیری مجلس شورای اسلامی تأثیری نخواهد داشت اما این موضوع خواه ناخواه از نظر روانی بر دولتمردان و نمایندگان ایران و سایر کشورهای عضو گروه 1+5 اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

کد N955988

وبگردی