آفتاب

نشست «جغرافیا و هنر» برگزار می‌شود

نشست «جغرافیا و هنر» برگزار می‌شود

دومین نشست بررسی «جغرافیا و هنر معاصر» و نقد آثار هنرمندان معاصر زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست که در حاشیه نمایشگاه هنر معاصر زنجان برگزار می‌شود، فرح اصولی (هنرمند معاصر)، بهنام کامرانی (هنرمند معاصر و منتقد هنر)، علی ذاکری (هنرمند معاصر و مدرس هنر) و رحمان پرچگانی (نقاش، مدرس و رییس هیئت مدیره خانه هنرمندان زنجان) حضور خواهند داشت.

زمان و مکان تولید هنری که درپی پرسش «کِی و کجا» نقش خود را در هنر اعلام می‌کنند، یکی از زمینه‌های متعدد شکل‌گیری ساختار هنری هستند. مکان صرف نظر از وجوه کالبدی‌اش، عملکردهای فرهنگی و اجتماعی دارد که تاریخ هنر تا به امروز گواه آن است. جغرافیای هنر درپی توجه به مکان اهمیت می‌یابد و تقسیم‌بندی‌ها و رویه‌های موجود هنر را در نظام شهر‌ها، کشور‌ها، منطقه‌ها و پایتخت‌ها قرار می‌دهد. جغرافیا را به‌عنوان زمینه مطرح و اثرات مقوله‌های مکانی را در ساخت هنری پیگیری می‌کند.

نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر زنجان، چهارمین رویدادی است که با هدف بررسی گستره جغرافیایی هنر معاصر و ایجاد فضای تعامل بین هنرمندان خارج از مرکز و هنرمندان شهر تهران، در نگارخانه «لاله» برگزار شده و تا 25 شهریورماه ادامه خواهد داشت. پیش از این نیز آثار هنرمندان تبریز، مشهد و گیلان به نمایش در آمده است. این رویداد هر سال یک بار، هنر معاصر یکی از استان‌های کشور را ارائه و بررسی می‌کند.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند ۲۵ شهریورماه از ساعت 16 تا 18 به نگارخانه «لاله» به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88960492 تماس بگیرند.

انتهای پیام

کد N955909

وبگردی