آفتاب

دیدار وزیر امور خارجه برزیل با رییس جمهور

دیدار وزیر امور خارجه برزیل با رییس جمهور

مائورو وییرا، وزیر خارجه برزیل امروز یکشنبه با حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در محل نهاد ریاست جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.

 

 

رییس جمهوری در دیدار وزیر خارجه برزیل با تاکید بر اینکه ایران همواره از توسعه و تعمیق همکاری و روابط خوب با کشورهای حوزه آمریکای لاتین استقبال کرده است، گفت: ایران برای تقویت روابط خوب خود با برزیل به عنوان یک کشور مؤثر با اقتصاد رو به پیش در منطقه آمریکای لاتین، اهمیت ویژه ای قائل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار "مائورو وییرا"، گفت:ایران و برزیل همواره روابط دوستانه ای برپایه منافع متقابل با یکدیگر داشته اند و این سفر می تواند نقطه آغازی برای تحرک جدی تر در روابط تهران - برازیلیا باشد.

"مائورو وییرا" وزیر امور خارجه برزیل نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران به دیدار صبح امروز خود با دکتر ظریف وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: در این دیدار زمینه‌های مختلف و متعددی را که می‌توانیم روابط دوجانبه را گسترش دهیم مورد بررسی قرار دادیم.

وزیر امور خارجه برزیل با بیان اینکه در این سفر برنامه ای برای اقداماتی که لازم است جهت گسترش روابط دو کشور در ماه‌های آینده انجام شود، تنظیم شد، گفت: برزیل خواستار روابطی نزدیک‌تر و قوی‌تر در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی با ایران است و معتقدیم باید یک مسیر دو طرفه در همکاری‌های اقتصادی بین دو طرف ایجاد شود، چرا که ایران و برزیل پتانسیل ایفای نقش مکمل در عرصه اقتصادی با یکدیگر را دارند. 

عکس ها: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
29282 

کد N955897

وبگردی