آفتاب

انگلیس قطعات پهپاد به ارزش صدها میلیون پوند صادر می‌کند

انگلیس قطعات پهپاد به ارزش صدها میلیون پوند صادر می‌کند

نشریه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی فاش کرد، این کشور قطعات مخصوص ساخت پهپاد به ارزش صدها میلیون پوند به کشورهای مختلف دنیا شامل عربستان و کره جنوبی صادر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، انگلیس تلاش دارد تا جایگاه از دست رفته‌اش در رقابت تسلیحاتی جهانی را مجددا به دست آورده و تقاضای جهانی برای خرید پهپادهای کشنده را برآورده کند.

آمارهای دولتی انگلیس نشان می‌دهند، در مدت پنج سال بعد از سال 2010 قطعات مخصوص پهپادهای نظامی به ارزش بیش از 250 میلیون پوند اعم از مخزن‌های سوخت ضد گلوله و سیستم‌های فرماندهی و کنترل در این کشور مجوز صادرات دریافت کردند.

همچنین براساس این گزارش، سفارش‌های دریافت شده برای این قطعات پهپاد از سوی کشورها و مناطق مختلف جهان شامل برخی کانون‌های خطرناک نظیر خاورمیانه و شبه جزیره کره بوده‌اند.

چند روز پیش در سخنرانی دیویدکامرون، نخست وزیر انگلیس نقش فزاینده پهپادها در صنایع دفاعی انگلیس هرچه بیشتر برجسته شد.

کامرون فاش کرد که یکی از 10 پهپاد آمریکایی مدل "ریپر" در نیروی هوایی انگلیس برای کشتن دو تروریست انگلیسی داعش در سوریه در ماه گذشته میلادی مورد استفاده قرار گرفته است.

ارتش انگلیس در زمینه تکنولوژی پهپادها عمدتا متکی به دو تولید کننده اصلی پهپاد در جهان یعنی آمریکا و اسرائیل است اما تولیدکنندگان دفاعی انگلیس نیز به تامین قطعات ناوگان‌های پهپادی حدود 50 کشور دیگر جهان می‌پردازند.

کارخانه‌های تسلیحاتی انگلیس در حال برداشتن نخستین گام‌ها به منظور تولید و بازاریابی برای نسلی از پهپادهای متعلق به این کشور هستند.

در حال حاضر توافقی برای فروختن پهپاد تجسسی موسوم به Watchkeeper به لهستان که یک پهپاد انگلیسی ‌- فرانسوی است در حال نهایی شدن است. این پهپاد به میزان 800 میلیون پوند از پول مالیات دهندگان انگلیسی برای ارتش انگلیس هزینه در بر داشته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهند که شرکت‌های انگلیسی جزء ارائه کنندگان برجسته سخت‌افزارهای حیاتی برای پهپادهای نظامی هستند.

براساس آمارها از مارس 2010 تا مارس 2015 دولت انگلیس به میزان 265 میلیون پوند مجوز صادرات قطعات پهپاد از انگلیس به 46 کشور جهان را صادر کرده است.

انتهای پیام

کد N955849

وبگردی