آفتاب
محمدجواد کولیوند:

بررسی برنامه ششم احتمالا از اوایل مهر شروع می‌شود

بررسی برنامه ششم احتمالا از اوایل مهر شروع می‌شود

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی برنامه ششم توسعه احتمالا از اوایل مهر شروع می‌شود ما به عنوان نمایندگان منتظر پیشنهادهای مدیران استانی برای پیگیری در کمیسیون‌های مجلس هستیم.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، اظار کرد: مراجعات مردمی زیادی به نمایندگان برای حل معضلات مسکن مهر صورت می‌گیرد که باید با یک برنامه‌ریزی مناسب در یک افق زمانی این مشکلات با کمک همه دستگاه‌های مربوط حل شود و اگر زودتر چاره‌ای در این خصوص اندیشیده نشود ممکن است فرصت‌ها تبدیل به تهدید شود.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور 10 هزار میلیارد ریال را برای حل مشکلات مسکن مهر در نظر گرفته‌اند ولی این رقم هنوز تخصیص نیافته است و در این خصوص نمایندگان آمادگی کامل دارند تا با همکاری دستگاه‌های استانی از این فرصت به نفع استان بهره‌برداری شود.

وی از برنامه آموزش برنامه ششم توسعه در استان البرز تشکر کرد و گفت: آموزش‌های خوبی درباره برنامه ششم به مدیران استانی ارائه شده است و با توجه به این‌که بحث برنامه ششم توسعه احتمالا از اوایل مهرماه در مجلس شروع می‌شود ما به عنوان نمایندگان منتظر پیشنهادهای مدیران استانی برای پیگیری در کمیسیون‌های مجلس هستیم.

نماینده مردم کرج در مجلس ادامه داد: استانداری باید در این زمینه به نمایندگان ابلاغ کند که چه اهدافی را باید در خصوص نیازهای استان در ارتباط با برنامه ششم توسعه دنبال کنند.

وی با اشاره به تشکیل بسیج اقشار در استان تصریح کرد: 18 قشر در کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف در بسیج اقشار استان تشکیل شده است که می‌توانند به صورت تخصصی مشکلات استان را بررسی کنند و این امکان را به دستگاه‌های اجرایی استان می‌دهد که بدون هزینه از مشکلات استان مطلع شوند.

وی یادآورشد: بخش صنعت در استان نگاه ویژه‌ای می‌طلبد و باید به دنبال ایجاد کارخانه‌های جدید باشیم که دراین راستا در حال حاضر مجموعه‌ای در فردیس در دست افتتاح است که کارهای آن فقط در پنج کشور جهان انجام می‌شود و باید به مشکلات چنین واحدهایی توجه ویژه کرد؛ زیرا این واحدها پیش برنده اقتصاد مقاومتی هستند.

کولیوند درباره آمایش سرزمینی استان البرز نیز گفت: اگر آمایش سرزمینی صورت نگیرد دستگاه‌های استان تکلیف خود را نخواهند دانست و بدون برنامه‌ریزی دست به اقدام می‌زنند و اگر این اقدام انجام شود تکلیف بسیاری از دستگاه‌ها روشن می‌شود که امیدواریم این کار تا پایان شهریور انجام شود.

وی در پایان با انتقاد از فقدان کتابخانه مرکزی در البرز یادآورشد: بودجه‌های فرهنگی استان نگاه ویژه‌ای می‌طلبد به عنوان مثال این مناسب البرز نیست که هنوز نتوانسته‌ایم کتابخانه مرکزی در استان راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام

کد N955732

وبگردی