آفتاب

داوود اوغلو: اگر بحران سوریه ادامه یابد به مشکلی جهانی تبدیل می‌شود

داوود اوغلو: اگر بحران سوریه ادامه یابد به مشکلی جهانی تبدیل می‌شود

نخست‌وزیر ترکیه با بیان این که بحران‌های خاورمیانه تهدیدی برای اروپا و ناتو است تصریح کرد: اگر بحران سوریه حل و فصل نشود در آینده به یک مشکل جهانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سوریه نیوز، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در نشست کمیته نظامی ناتو در استانبول گفت: اگر بحران سوریه حل و فصل نشود در آینده به یک مشکل جهانی تبدیل خواهد شد.

وی در این نشست که در سطح روسای ستاد ارتش کشورهای عضو ناتو برگزار شد، تاکید کرد: حل بحران آوارگان از طریق ایجاد دیوارها میان کشورها مثل دیوار برلین ممکن نیست و اولویت پایان بحران در سوریه و عراق است.

اوغلو گفت: "بحران‌هایی که کشورهای همجوار ترکیه شاهد آن هستند تنها تهدیدی برای ترکیه نیست بلکه تهدیدی برای ناتو و اروپا نیز هست.

وی افزود: اختلافات دینی، فرهنگی یا ملیتی به اقدامات تروریستی مشروعیت نمی‌بخشد و ما باید علیه تروریسم با هم متحد باشیم".

ترکیه تلاش می‌کند با کمک آمریکا منطقه پرواز ممنوعی را در شمال سوریه به بهانه حمایت از مخالفان ایجاد کند . پیشتر اوغلو گفته بود که "ترکیه تلاش کرد تا جهان را به ایجاد منطقه امن در داخل سوریه قانع کند اما این درخواست‌ها هیچ گوش شنوایی نداشت."

در حال حاضر برخی کشورهای عربی مثل قطر و عربستان و برخی کشورهای اروپایی بر برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه پافشاری می‌کنند اما روسیه و ایران تاکید دارند که سرنوشت اسد نباید پیش شرط توافق سیاسی باشد.

اخیرا کشورهای اروپایی با موج ورود آوارگان سوری مواجه شده‌اند و تلاش می‌کنند تا با اتخاذ اقداماتی بحران آوارگان را حل کنند.

انتهای پیام

کد N955632

وبگردی