آفتاب

مشاور امنیت ملی اسلام‌آباد: هند حامی تروریسم در پاکستان است

مشاور امنیت ملی اسلام‌آباد: هند حامی تروریسم در پاکستان است

مشاور امنیت ملی و امور خارجه نخست وزیر پاکستان می‌گوید نقش هند در گسترش تروریسم در پاکستان دیگر یک مساله پنهانی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و امور خارجه نخست وزیر پاکستان در سخنرانی در اجلاس وزرای امور خارجه در موسسه مدیریت بیزینس در شهر کراچی خاطرنشان کرد، پاکستان به گردآوری مدارک و شواهد مربوط به مداخله‌های هند در زمینه فعالیت‌های براندازانه در سراسر مرز دو کشور پرداخته و پرونده‌ای را در این خصوص تحویل سازمان ملل خواهد داد.

سر تاج عزیز با اشاره به این که موارد زیر پا گذاشتن مرز در دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند افزایش نشان داده است اظهار کرد: نه تنها هند در امور داخلی پاکستان مداخله می کند بلکه همچنین از تروریسم در خاک کشور ما حمایت می کند.

مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان همچنین با تاکید بر این که شواهد مستند دست داشتن هند در این امور وجود دارد، اظهار کرد، نسخه هایی از این پرونده همچنین به مقام‌های هند تحویل داده خواهد شد.

سرتاج عزیز درباره روابط کشورش با افغانستان نیز خاطرنشان کرد، موج اخیر حملات در کابل موجب تیره تر شدن روابط میان دو کشور شده‌اند.

وی افزود: اما افعانستان باید درک کند که تنها رفتن به پای میز مذاکره با طالبان به منظور تضمین صلح کافی نیست. باید تلاش‌هایی با هدف نتیجه محور کردن این مذاکرات صورت بگیرد.

این مشاور دولت پاکستان همچنین به دستاوردهای عملیات اخیر ارتش کشورش در مناطق قبیله نشین این کشور اشاره کرد و گفت: حملات ارتش پاکستان به تروریست‌ها تقریبا به پایان خود نزدیک می‌شود.

وی گفت: این عملیات تا 90 درصد تکمیل شده و اکثر تروریستها کشته شده‌اند هر چند که عده‌ای از آنها نیز به افغانستان فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N955531

وبگردی