آفتاب

رییس‌جمهوری آرژانتین انتخاب جرمی کوربین را به عنوان رهبر حزب کارگر انگلیس ستود

رییس‌جمهوری آرژانتین انتخاب جرمی کوربین را به عنوان رهبر حزب کارگر انگلیس ستود

رییس جمهوری آرژانتین پیروزی جرمی کوربین را به عنوان رهبر جدید حزب کارگر انگلیس ستود و گفت: این مرد از مذاکرات برای حل مناقشات جزایر فالکلند حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کریستینا فرناندز، رییس جمهوری آرژانتین گفت: جرمی کوربین به عنوان یک قانونگذار چپ افراطی دوست بزرگی برای آمریکای لاتین است.

اظهارات فرناندز در نامه ای که در وبسایت رسمی وی منتشر شد، آمده است.

در این نامه ذکر شده است: کوربین با آرژانتین در مسائل مربوط به حقوق بشر و مناقشات دیرینه با صندوق‌های سرمایه ای آمریکا که فرناندز به آنها لقب "کرکس" داده است، هم کلام است.

مناقشه بر سر حق حاکمیت جزایر مالویناس، به سال 1820 بازمی‌گردد، زمانی که آرژانتین مالکیت این جزایر را از دست اسپانیا درآورده و نیروهای خود را در آنجا مستقر کرد اما در سال 1833 میلادی انگلیس با ادعای اینکه این جزایر جزو مستعمره‌اش است، آنجا را اشغال کرد و از آن زمان این جزایر تحت حکومت انگلیس قرار دارد اما آرژانتین هرگز از خواسته خود در مورد حق حاکمیت این جزایر کوتاه نیامد.

در سال 1966 آرژانتین و انگلیس برای حل این مناقشه مذاکراتی آغاز کردند که این مذاکرات در سال 1982 میلادی متوقف شد. اواخر سال 1982 میلادی نیز بوینس آیرس تلاش کرد تا بار دیگر با استفاده از زور این جزایر را پس بگیرد اما این امر به جنگ 74 روزه مالویناس و در نهایت شکست آرژانتین منتهی شد.

اگرچه انگلیس و آرژانتین، روابط دیپلماتیک خود را از فوریه 1995 میلادی از سر گرفته‌اند اما مناقشه بر سر جزایر مالویناس ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N955396

وبگردی