آفتاب

جرایم تخلف شکار و صید 5 تا 20 برابر افزایش یافت

جرایم تخلف شکار و صید 5 تا 20 برابر افزایش یافت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر از افزایش 5 تا 20 برابری جرایم تخلف شکار و صید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه خراسان، صبح امروز 22 شهریور، مهدی جمعه‌پور در بازدید مسئولان از منطقه حفاظت شده پیر علیا، گفت: این افزایش مبلغ جرایم در گونه‌هایی نظیر قوچ وحشی، کل و بز دیده می‌شود که به عنوان مثال در این گونه از 18 به 100 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حضور خیران در این حوزه، خواستار ورود آنان در زمینه وقف محیط زیست شد.

جمعه‌پور با تأکید بر اینکه وقف در محیط زیست یکی از نیازهای امروز جامعه است، افزود: ورود خیران در این حوزه نقش مؤثری در حفاظت از محیط زیست دارد.

وی با بیان اینکه داشتن محیط زیست سالم به سلامتی آحاد جامعه کمک می‌کند، تصریح کرد: خیران در هر شهرستان می‌توانند به سلامتی محیط زیست جامعه خود کمک شایانی کنند.

جمعه‌پور یادآور شد: باید در هر شهرستان و استان، خیران و مردم با توجه به ضروریات محیط زیستی وقف‌هایی را انجام دهند.

رئیس اداره محیط زیست کاشمر، با بیان اینکه طی دو هفته گذشته، هشت آبشخور حیات وحش در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است، گفت: لوله‌گذاری به طول یک کیلومتر، نصب دو عدد تانکر پنج هزار لیتری و لایروبی20 حلقه چشمه از دیگر پروژه‌های زیست محیطی است که به بهره‌برداری رسید.

جمعه‌پور همچنین اعلام کرد: با تلاش محیط زیست شهرستان، نسبت به آزادسازی 12 قوچ و میش تیمار شده و یک بهله عقاب طلایی و یک بهله عقاب سارکپه طی چند روز گذشته اقدام شده است.

انتهای پیام

کد N955287

وبگردی