آفتاب

مدیران آموزش رشته حسابداری در دانشگا‌هها گردهم می آیند

مدیران آموزش رشته حسابداری در دانشگا‌هها گردهم می آیند

نخستین همایش ملی مدیران گروههای آموزشی حسابداری دانشگا‌ههای كشور مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، كارگروه حسابداری و مالی سازمان مطالعه و تدوین كتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) نخستین همایش ملی مدیران گروههای آموزشی حسابداری دانشگاههای كشور را با عنوان «آموزش و یادگیری در حسابداری: چالشها و راهكارها»، روز سه‌شنبه ۱۴ مهرماه برگزار می‌كند.

هدف این همایش، بهبود و ارتقاء آموزش و یادگیری در رشته حسابداری و مالی با تكیه بر كتب آموزشی جامع و معتبر است. در این نشست علمی علاوه بر تبیین تغییرات و به روزرسانی سرفصلهای درسی این رشته در همه مقاطع و گرایشها، تفسیر و تبادل نظر پیرامون اولویتهای گروه و دروس این رشته و چگونگی دریافت طرحهای جدید، پرداخته می‌شود.

محورهای اصلی این همایش عبارتند از توجه به نیازهای صنعت، الزامات حرفه و سمت و سوی استاندارهای بین‌المللی در تدوین منابع آموزشی حسابداری، ضرورت استانداردسازی منابع آموزشی و نقش سازمان «سمت» در آن، رویکردهای اصلی در تدوین منابع آموزشی است. 

از دیگر محورهای آن می توان به اخلاق در تدوین منابع آموزشی، ارزیابی منابع آموزشی موجود در حسابداری و شناسایی كاستیها، مبانی طراحی و زمان‌بندی منابع آموزشی و تطبیق آن با محتوای درسی، مطالعه تطبیقی دروس حسابداری و منابع آموزشی آن در ایران و جهان، ویژگیهای یك كتاب آموزشی خوب در حسابداری اشاره کرد.

توجه به محتوای مباحث نوظهور حسابداری در منابع آموزشی و منظور کردن آنهادر منابع آموزشی، ضرورت تبادل اطلاعات علمی در مراكز دانشگاهی برای حفظ و ارتقاء كیفیت منابع آموزشی، شیوه‌های ارزیابی و داوری طرحهای پیشنهادی تدوین منابع آموزشی، مزایا و معایب بومی‌سازی منابع آموزشی حسابداری و تناسب كتب آموزشی با شیوه‌های تدریس از دیگر محورهای مورد بحث است.

این همایش به مدیریت دکتر ساسان مهرانی، سه شنبه ۱۴ مهرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ بعدازظهر در سالن اجتماعات سازمان مطالعه و تدوین كتب علوم انسانی (سمت) برگزار می‌شود. دبیری علمی این همایش را دکتر تالانه بر عهده دارد و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در همایش و گواهی سخنرانی اعطا می‌شود.

کد N955143

وبگردی