آفتاب

وزیر روابط خارجی برزیل با ظریف دیدار کرد

وزیر روابط خارجی برزیل با ظریف دیدار کرد

وزیر روابط خارجی برزیل صبح امروز (یکشنبه) با همتای ایرانی خود در ساختمان وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیاست خارجی ایسنا، مائورو وییرا، وزیر روابط خارجی برزیل بامداد روز شنبه به تهران سفر کرد و قرار است در جریان این سفر با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر وزیر خارجه برزیل به ایران دو روزه خواهد بود و هدف از این دیدار تقویت روابط دوستانه بین دو کشور، گسترش رایزنی‌های سیاسی و تبادل نظر پیرامون موضوعات مورد علاقه دو کشور در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

برزیل در پی اعلام توافق وین و حصول برجام ضمن ابراز خرسندی خود از حصول این توافق اعلام کرد: توافق یاد شده مصداق اهمیت گفت‌وگو و اثربخشی دیپلماسی در حصول راه‌حل‌های پایدار و مانا و نیز استقرار صلح به ویژه در کشورهای منطقه است.

سطح مبادلات تجاری میان دو کشور ایران و برزیل از میزان 2.367 میلیارد دلار در سال 2012 به 1.444 میلیارد دلار در سال 2014 میلادی کاهش یافت که بخشی از کم‌رنگ شدن مبادلات بین دو کشور به واسطه تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه ایران بوده است.

کشور برزیل معتقد است با اجرای توافق برجام فرصت‌های نوینی در جهت افزایش سطح مبادلات بازرگانی و سرمایه‌گذاری‌ها بین دو کشور حاصل شود.

گفتنی است وزیر روابط خارجه برزیل پس از پایان دیدار خود از ایران جهت انجام سفر رسمی عازم لبنان خواهد شد.

انتهای پیام

کد N954977

وبگردی