آفتاب

وعده ناتو به ادامه مبارزه با تروریسم

وعده ناتو به ادامه مبارزه با تروریسم

فرماندهان ارشد ناتو در پایان نشست غیرعلنی خود در استانبول بر ادامه مبارزه خود با هر نوع تروریسمی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، پتر پاول، رئیس کمیته نظامی ناتو در کنفرانس خبری خود گفت: تروریسم تهدیدی علیه ناتو و ثبات بین‌المللی است و این تهدیدات تا مدت‌ها در آینده ادامه خواهد داشت.

حلوسی آکار، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه نیز تاکید کرد: این خطرات موجب شده است تا ما بیش از پیش برای مبارزه با تروریسم مصمم شویم و از توان هوایی خود با قاطعیت برای مقابله با هر نوع تروریسمی استفاده کنیم.

با این حال این دو مقام نظامی ارشد هیچ گونه جزئیاتی از اقدام نظامی علیه داعش ارائه نکردند.

پتر پاول گفت: 28 کشور عضو ناتو با هرگونه تهدیدی مخالف هستند و ما به این چالش‌ها در جبهه‌های شرقی و جنوبی پاسخ می‌دهیم و تمام کشورها را امن نگه می‌داریم.

وی درباره مشارکت نظامی روسیه در اوکراین و سوریه افزود: طرح عمل مذکور در ولز و به دلیل اقدامات روسیه در اوکراین آغاز شد و هدف از آن اطمینان دادن به کشورهای شرق اروپای عضو ناتو است که از سمت مسکو تهدید احساس می‌کنند.

این طرح شامل دو مجموعه اقدامات می‌شود. یکی تدابیر اطمینان‌بخش با هدف محافظت از جمعیت محلی است و ناتو آماده است تا در صورت نیاز کمک کند.

وی گفت که سایر بخش‌ها تطبیق و اقدامات بلندمدت برای حفظ فضای امنیتی است.

نشست ناتو بر اجرا و نظارت بر پیشرفت طرح آمادگی ناتو، امنیت منطقه‌ای و چالش‌های آن متمرکز بود. همچنین مساله عملیات کنونی ناتو در افغانستان جزو موارد مذاکره‌ شده قرار داشت.

انتهای پیام

کد N954853

وبگردی