آفتاب
تحولات امنیتی مصر؛

تاییدحکم اعدام ۱۲ متهم به ارتباط با داعش/ کشته شدن نفر در سینا

تاییدحکم اعدام ۱۲ متهم به ارتباط با داعش/ کشته شدن نفر در سینا

تاییدحکم اعدام ۱۲ متهم به ارتباط با داعش توسط دادگاه مصر و کشته شدن ها ده ها نفر در حملات هوایی به مخفیگاه های گروه های مسلح در سینا از جمله تحولات امنیتی مصر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه مصر حکم اعدام ۱۲ متهم به ارتباط با گروهک داعش که به برنامه ریزی برای انجام حملات این گروهک محکوم شده بودند را تأیید کرد.

دادگاه مصر ۶ نفر از این افراد را به صورت غیابی و ۶ نفر دیگر را به صورت حضوری محاکمه کرد. طبق حکم دادگاه، همه این افراد  به ارتباط با گروهک داعش و برنامه ریزی برای حمله علیه نیروهای ارتش و پلیس مصرمحکوم شده اند.

دادگاه استان شرقی ماه گذشته حکم اعدام این افراد را صادر کرد، ولی برای تأیید نهایی منتظر موافقت مفتی این کشور بود. بعد از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر در سال ۲۰۱۳، صدها نفر از اسلامگرایان به اعدام محکوم شده اند و تا کنون ۷ نفر به مرحله اجرا گذاشته شده است.

همچنین شبکه اسکای نیوز از کشته شدن دست کم ۹۸ عنصر افراطی در حملات هوایی به مخفیگاه های گروه های مسلح در شهرهای عریش، رفح و شیخ زوید واقع در شمال سینا خبر داد. نیروهای مسلح مصر همچنین در همین عملیات ۲۳ فرد متهم به ارتباط با گروه های مسلح افراطی را بازداشت کردند.

ارتش مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح همچنین توانستند ۱۳ بمب کارگزاری شده در مناطق عبور گشتی های نظامی را در سه شهر مذکور خنثی کنند. در این بیانیه آمده است: ۴ نظامی مصر در این عملیات کشته شده و ۷ نفر دیگر در تبادل آتش میان ارتش و گروه های مسلح زخمی شدند.

کد N954679

وبگردی