آفتاب
توکلی در جمع خبرنگاران:

ادعای جناحی برخوردکردن کمیسیون برجام سبک و بی‌پایه است

ادعای جناحی برخوردکردن کمیسیون برجام سبک و بی‌پایه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این حر‌‌ف‌ها که کمیسیون برجام سیاسی و جناحی برخورد می‌کند، سبک و بی‌پایه است؛ هر چقدر حسن و قبح برجام آشکارتر شود، قدرت مانور دولت بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی عصر امروز در حاشیه مراسم ختم برادر وزیر کشور در مسجد نور تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق هسته ای ایران و غرب و بررسی آن در کمیسیون ویژه مجلس اظهار داشت: همه صاحبنظران در زمینه توافق هسته ای باید اظهارنظر کنند؛ چرا که اتفاق بزرگی رخ داده است، آقای جلیلی (مذاکره کننده سابق هسته ای) هم یکی از صاحبنظران است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا معتقدید کمیسیون برجام جناحی و سیاسی عمل می کند، گفت: اینها حرف‌های سبک و بی‌پایه ای است؛ هر قدر حسن و قبح برجام آشکارتر شود، قدرت مانور دولت بیشتر خواهد شد.

توکلی افزود: اگر برجام در مجلس تصویب شود، قدرت جانبه‌زنی با دشمن بیشتر خواهد شد و اگر هم تصویب نشود، تکلیف ملت روشن می‌شود.

نماینده مردم تهران گفت: اگر به آنهایی که می خواهند انتقاد کنند، بگوییم شما خطی و جناحی برخورد می‌کنید، در واقع زیپی بر دهان آنها زده ایم که این مسئله زیبنده نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت در زمینه برجام باید لایحه به مجلس ارائه دهد، تاکید کرد: هر توافقی که تعهدی برای ملت ایجاد کند در مجلس دو فوریتی می‌شود. اول باید کلیات آن در مجلس مطرح و سپس رای‌گیری شود واگر رای آورد که من حدس می زنم رای بیاورد، به کمیسیون می رود و در آنجا فرض بر قبول همه موارد است و هر کسی به بندی اعتراض داشته باشد، می تواند حرف خود را بزند.

توکلی گفت: بنابراین اگر در کمیسیون حرف اعتراض کنندگان مورد قبول واقع شد، به مجلس گزارش می شود و مجلس فقط روی مسائل اعتراضی بحث می کند و در صورتی که ۶ تا ۱۰ مورد از ۱۰۰ بند برجام مورد مناقشه باشد مجلس می تواند بگوید که ما قانع نشدیم؛ در این صورت طبق آئین‌نامه دولت در مورد آن بندها باید مذاکره کند و به توافق برسد؛ این، راه قانونی موضوع است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اما اینکه در عمل چه اتفاقی می‌افتد، بستگی به شرایط دارد.

کد N954491

وبگردی