آفتاب
به رغم مخالفت وزارت کشور؛

تونسی‌ها امروز علیه قانون "آشتی" تظاهرات می‌کنند

تونسی‌ها امروز علیه قانون "آشتی" تظاهرات می‌کنند

فعالان تونسی که مخالف پیش‌نویس قانون "آشتی" با بازرگانان و کارمندان ارشد دست داشته در پرونده‌های فساد مالی هستند، از تونسی‌ها خواستند تا امروز (شنبه) در مرکز پایتخت تونس تظاهرات کنند و این امر علی رغم این است که وزارت کشور تظاهرات را به دلیل وضعیت فوق‌العاده در این کشور از ماه ژوئیه گذشته ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت ایلاف، فعالان به مسئولان تونسی نسبت به سرکوب تظاهراتی که قرار است در خیابان الحبیب بورقیبه برگزار شود، هشدار دادند.

وزارت کشور تونس از دوشنبه گذشته و به مدت شش روز این خیابان را به دلیل "تهدیدهای تروریستی" که مکان‌های مهم در این خیابان را هدف قرار می‌گیرد، بسته است.

پیشتر پنج حزب مخالف و شخصیت‌های مستقل روز چهارشنبه گذشته خواهان تظاهرات در روز شنبه در همان خیابان علیه پیش نویس قانونی شدند که باجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس آن را پیشنهاد داد و احزاب و سازمان‌های تونسی و بین‌المللی آن را رد کردند.

پیشتر دولت الحبیب الصید در اواسط ژوئیه گذشته پیش‌نویس قانونی را در مورد تدابیر ویژه‌ای در خصوص آشتی در زمینه اقتصادی و مالی تدوین کرد.

بر اساس این پیش‌نویس قانون، محاکمه بازرگانان و مسئولان ارشد در دولت که در پرونده‌های فساد مالی دست داشته‌اند، به شرط بازگرداندن اموال تصرف شده متوقف می‌شود.

منصف المرزوقی، رئیس جمهور سابق تونس نیز از الباجی قائد السبسی رئیس جمهوری کنونی این کشور خواسته است که این لایحه را پس بگیرد چرا که منجر به اختلافات شدید بین فراکسیون‌های سیاسی و نمایندگان جامعه مدنی شده است.

انتهای پیام

کد N954392

وبگردی