آفتاب
وزارت خارجه آمریکا:

حرکت توافق هسته‌ای رو به جلو است

حرکت توافق هسته‌ای رو به جلو است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به مخالفت دموکرات‌های سنا با قطعنامه در توافق هسته‌ای گفت که به نظر می‌آید این توافق در حال حرکت به سمت جلو است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره همکاری دیگر کشورها با تحریم‌های ضدایرانی با تکرار این ادعا که تحریم‌ها باعث شد تهران پای میز مذاکره بیاید، گفت که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران باقی می‌ماند. هر کشوری حق دارد تحریم‌های خود را اعمال کند اما ما همچنان که به جلو پیش می‌رویم این تحریم‌ها را بازبینی می‌کنیم.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی با اشاره به توافق هسته‌ای حاصل شده میان ایران و گروه 1+5، گفت: ما قویا بر این باوریم که معماری توافق هسته‌ای با ایران یک معماری بین المللی است و ما از آنچه هفته گذشته در کنگره اتفاق افتاد و این حقیقت که توافق در حال حرکت به سمت جلو است بسیار خرسندیم. احتمالا در آینده بسیار نزدیک باید وارد مرحله اجرای توافق شویم.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا در حالی این ادعا را مطرح کرده است که ایران همواره با رد این ادعاها تاکید می‌کند این تحریم‌ها نبوده است که باعث شده ایران پای میز مذاکره بیاید بلکه ایران هیچگاه با مذاکره مساله نداشته و ماهیت کاملا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای دلیل آغاز مذاکرات با گروه 1+5 بوده است.

انتهای پیام

کد N954330

وبگردی