آفتاب

درخواست آیت‌الله سیستانی برای آزادی کارگران ربوده شده ترکیه‌ای

درخواست آیت‌الله سیستانی برای آزادی کارگران ربوده شده ترکیه‌ای

در پی انتشار فایل ویدئویی مربوط به 18 کارگر ترکیه‌ای ربوده شده در بغداد، مرجع عالی قدر شیعیان خواهان آزادی هرچه سریعتر کارگران ترکیه‌ای شد که "گروه مرگ" مسئولیت ربودن این افراد را در بغداد برعهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شفق نیوز،یک منبع مسئول در دفتر آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان در عراق گفت: در رسانه‌ها تصاویر گروه مسلحی منتشر شده که ادعای پیروی از امام حسین علیه السلام و منتسب بودن به مسلک ایشان را دارند. این گروه تعدادی از کارگران خارجی را ربوده است و آنها را به عنوان گروگان برای اجرای خواسته‌های سیاسی مشخص گرفته است. ما تاکید می‌کنیم که تعرض به این افراد بی گناه که نقشی در رخدادهای منطقه ندارد، یک اقدام غیر اخلاقی و خلاف اصول شرعی و قانونی بوده و این اقدام به شدت محکوم شده است. ما خواهان آزادی ربوده شدگان و دست برداشتن از این اقداماتی هستیم که به وجهه دین اسلام و مذهب اهل بیت علیهم السلام خدشه وارد می‌کند و باعث تضعیت دولت منتخب و جایگاه کشور می‌شود.

وی افزود: ما از دولت عراق و تمامی گروه‌های سیاسی می‌خواهیم تا از گروه‌های امنیتی پشتیبانی کرده و تمام تلاش خود را برای پایان دادن به این تخلفات که امنیت و ثبات عراق را دچار خلل می‌کند، به کار بندند.

در فایل تصویری که در پایگاه اجتماعی "یوتیوب" منتشر شد، گروه مسلح موسوم به "گروه مرگ" ربایش 18 کارگر ترکیه‌ای در بغداد ظرف هفته گذشته را بر عهده گرفت.

در این فایل گروگان‌ها روی زمین افتاده‌اند و به ترتیب خود را معرفی می‌کنند. پشت آنها نیز پنج فرد مسلح که لباس سیاه پوشیده‌اند و چشم‌ها و صورتشان را پوشیده‌اند قرار دارند و یک پلاکارد آبی رنگ که بر روی آن "لبیک یا حسین" و "گروه مرگ" نوشته شده است نیز دیده می‌شود.

در این فایل گروه مرگ خواسته‌هایی را مطرح کرده است که از جمله آنها، توقف سرازیر شدن افراد مسلح از ترکیه به عراق و پایان محاصره‌ای که نیروهای مخالف بر روستاهای شیعه نشین در شمال سوریه اعمال می‌کنند، است.

انتهای پیام

کد N954158

وبگردی