آفتاب

پنتاگون به‌دنبال کار روی سیستم دفاع موشکی در خلیج فارس

پنتاگون به‌دنبال کار روی سیستم دفاع موشکی در خلیج فارس

معاون وزیر دفاع آمریکا با اذعان به توان موشکی ایران گفت که واشنگتن به کار روی سیستم دفاع موشکی در خلیج فارس ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت شر، معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که با وجود حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 پنتاگون هم‌چنان به کار روی یک سیستم دفاع موشکی در خلیج فارس ادامه خواهد داد چون این توافق شامل برنامه موشک بالستیک ایران نمی‌شود.

معاون وزیر دفاع آمریکا در ادامه با ابراز نگرانی نسبت به برنامه موشکی بالستیک ایران آن را هم‌چنان تهدیدی علیه آمریکا و متحدان این کشور شامل اروپا، رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دانست.

او که بامداد روز شنبه در کمیته فرعی نیروهای راهبردی کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا صحبت می‌کرد، یادآور شد که با وجود دستیابی به توافق هسته‌ای ما باید هم‌چنان به اقدامات خود برای استقرار یک پدافند موشکی در این منطقه ادامه دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، ایران و گروه 1+5 در 14 ژوییه در وین به یک توافق جامع در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های این کشور دست یافتند. آمریکا برای جلب حمایت کشورهای حاشیه خلیج (فارس) که اغلب از مخالفان توافق هسته‌ای بودند تلاش زیادی کرده است.

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در ماه مه با رهبران این کشورها دیدار و به آن‌ها برای حفظ امنیت‌شان اطمینان داد اما رهبران عرب منطقه تعهد واشنگتن برای یک سیستم دفاعی در خلیج (فارس) را کم اهمیت دانستند.

انتهای پیام

کد N954105

وبگردی