آفتاب
در واکنش به درگیری‌ ارتش ترکیه با پ.ک.ک؛

بارزانی: از چیزی که می‌ترسیدیم سرمان آمد

بارزانی: از چیزی که می‌ترسیدیم سرمان آمد

رئیس اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای نسبت به بالاگرفتن درگیری میان پ.ک.ک با ارتش ترکیه و نیز فضای خشونت آمیز و تنش‌ در برخی از مناطق این کشور از جمله "جیزره"در مرزهای ترکیه با عراق و سوریه اظهار تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سفق نیوز، این بیانیه در واکنش به تحولات اخیر از جمله درگیری حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) با ارتش این کشور و تنش‌ها در جنوب شرق ترکیه صادر شد و در متن آن مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که به شدت از خون‌هایی که در جریان این رخدادها ریخته شده ناراحت است و با خانواده‌های قربانیان اظهار همدردی می‌کند.

وی افزود:متاسفانه جنگ میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه بالا گرفته و صلحی باقی نمانده است و همچنان در برخی مناطق مثل "جیزره" شاهد ادامه درگیری هستیم. ما همواره نسبت به وقوع دوباره جنگ نگران بودیم و این چیزی است که در حال حاضر شاهدش هستیم. ما از ابتدا هم هشدار دادیم که نتیجه جنگ تنها کشتار و فاجعه است و در حال حاضر بزرگترین ترس ما تبدیل شدن این جنگ به جنگ قومی و طایفه‌ای است.

وی ادامه داد: متاسفانه جنگ خشونت آمیزی که ما از آن می‌ترسیدیم رخ داده است و ما از آغاز می‌گفتیم که خشونت تنها خونریزی و فاجعه آفرینی را به دنبال دارد و مردم قربانی آن می‌شوند.

پیشتر وزیر کشور ترکیه اظهار داشت که 800 کیلوگرم از مواد منفجره مصادره شده در عملیات صورت گرفته در شهرستان جیزره در مرز با عراق که علیه پ.ک.ک صورت می‌گیرد از بین برده شد و نیروهای امنیتی 30 خندق و مانعی را که نیروهای پ.ک.ک در این منطقه ایجاد کرده بودند از بین بردند و طبق برآوردهای نیروهای امنیتی حدود 30 تا 32 "تروریست" کشته شدند و جسد هفت تن از آنها بیرون کشیده شده است.

انتهای پیام

کد N954059

وبگردی