آفتاب
دادستان کرمان خبر داد

تعیین قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی

تعیین قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان «محمدعلی سلیمانی» معاون خود را به‌عنوان قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان کرمان تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، دادخدا سالاری اظهار کرد: قاضی ویژه انتخابات باید پایش دقیقی پیرامون جرائم انتخاباتی انجام دهد و نباید کوچکترین تحرکی که به امنیت روانی جامعه در مقوله انتخابات خدشه وارد می کند از نگاهش دور بماند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان از تدوین منشور اخلاق انتخاباتی در استان خبر داد و اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای تامین استان این منشور حاوی دغدغه‌های نظارتی و تبیین الزامات قانونی با محوریت استانداری کرمان تهیه شده و بخش مربوط به الزامات قانونی نیز توسط دادسرای کرمان تدوین و در منشور جانمایی شده است.

سالاری ضمن تشریح بخشنامه ابلاغی ریاست معظم قوه قضائیه در خصوص تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی عنوان کرد: شور سیاسی و احساس مسئولیت حاکم بر آحاد جامعه نویدبخش انتخاباتی با حضور حداکثری می باشد و ضرورت دارد همه دستگاه های نظارتی برای صیانت از آراء مردم پیش بینی های لازم را انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بخشنامه ابلاغی را پیام صریح ریاست محترم قوه قضائیه برای متولیان امر دانست و گفت: آیت‌الله لاریجانی هوشمندانه و با درک حضور حداکثری مردم بدنه نظارتی دستگاه را به اجرای وظایف ذاتی خود الزام کرده است.

دادخدا سالاری همه احزاب و گروه‌های سیاسی را دعوت به رعایت اخلاق انتخاباتی کرد و گفت: سخنرانان میتینگ‌های حزبی فراموش نکنند مخاطب آنها مردمی فهیم هستند که رفتار و گفتار آنها و رعایت موازین اخلاقی را ملاک قضاوت و انتخاب قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خدایی ناکرده بداخلاقی های انتخاباتی واجد وصف مجرمانه باشد دستگاه قضا بدون توجه به خط و جناح منسوب، برخورد قاطع و بازدارنده ای را در دستور کار قرار می دهد.

انتهای پیام

کد N954019

وبگردی