آفتاب

درخواست تصویب معاهده منع آزمایش هسته‌ای در ایران

درخواست تصویب معاهده منع آزمایش هسته‌ای در ایران

رئیس سازمان معاهده منع آزمایش هسته‌ای از ایران خواست تا پس از حصول توافق هسته‌ای تاریخی‌اش با گروه 1+5 این پیمان را نیز تصویب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ای‌بی‌سی، لاسینا زربو، رئیس سازمان پیمان منع آزمایش هسته‌ای روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس مدعی شد، ایران با تصویب معاهده منع آزمایش هسته‌ای جامع، باید اطمینان دهد که هرگز یک آزمایش انفجار هسته‌ای را به انجام نمی‌رساند.

وی در دامه ادعاهایش گفت: اگر ایران این پیمان را تصویب نکند جایی برای تردید درباره این توافق و نیات خوب ایران باقی می‌ماند.

زربو به آسوشیتد پرس گفت که ایران باید توافق هسته‌ای تاریخی‌ خود را با امضای معاهده منع آزمایش هسته‌ای جامع دنبال کند.

وی ادامه داد: ایران با امضای این معاهده به موقعیتی قوی‌تر برای این دست خواهد یافت که بگوید با تمام پیمان‌های کنترل تسلیحات همکاری کرده و بخشی از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است. من به آن‌چه آن‌ها می‌گویند اطمینان دارم و این دلیلی است که می‌گویم به شما اعتماد دارم.

به گزارش ای‌بی‌سی، سازمان معاهده منع آزمایش هسته‌ای جامع در حال حاضر 196 عضو دارد که 183 کشور تاکنون آن‌را امضا و 164 عضو نیز آن‌را به تصویب رسانده‌اند.

مصر، رژیم صهیونیستی، هند، پاکستان، آمریکا و کره شمالی نیز تاکنون این عاهده را تصویب نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این مقام سازمان ملل در حالی این ادعاهای بی اساس را مطرح می‌کند که مقامات ایرانی همواره تاکید می‌کنند برنامه هسته‌ای کشورمان ماهیت کاملا صلح‌آمیز داشته و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایی ندارد.

انتهای پیام

کد N953850

وبگردی