آفتاب

واکنش اوباما به مخالفت مجلس نمایندگان با برجام

واکنش اوباما به مخالفت مجلس نمایندگان با برجام

رییس‌جمهور آمریکا در واکنش به مخالفت مجلس نمایندگان با توافق هسته‌ای گفت که هر آن کس که این توافق را بر اساس امتیازاتش ارزیابی کرده به حمایت از آن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا بامداد روز شنبه در واکنش به رای مخالف اعضای مجلس نمایندگان این کشور به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بیانیه‌ای منتشر کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، در بیانیه اوباما آمده است: رای امروز مجلس نمایندگان آخرین نشانه درباره این حقیقت است که هر چقدر اعضای یبشتری این توافق تاریخی را مطالعه کرده‌اند تعداد بیشتری حمایت خود را از توافق اعلام کرده‌اند.

رییس‌جمهور آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده است: در حالیکه ما در حال نتیجه‌گیری درباره مهم‌ترین موضوع مورد بحث در خصوص امنیت ملی‌مان از زمان حمله به عراق هستیم، من از قانونگذاران به رهبری نانسی پلوسی رهبر دموکرات‌ها رضایت دارم چون آنها با توجه به شایستگی‌های توافق هسته‌ای به متحدان و هم‌پیمانان در سراسر جهان برای قضاوت درباره این توافق پیوستند تا اقدامات مورد نظر برای اجرای این توافق بلندمدت و جامع به کار گرفته شود.

اوباما در این بیانیه با تاکید بر ادعای بی‌اساس غرب و آمریکا در خصوص تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای آورده است: اکنون باید به کار حساس اجرا و راستی آزمایی این توافق رو بیاوریم تا ایران نتواند به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. در انجام این اقدامات ما در جستجوی یک جهان امن‌تر و امید‌بخش‌تر آخرین و تازه‌ترین فصل رهبری آمریکا را خواهیم نوشت.

به گزارش ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از آنکه دموکرات‌های سنا مانع از رای‌گیری درباره قطعنامه مخالفت با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 شدند و جمهوریخواهان را در این نبرد شکست دادند با 269 رای موافق و 162 مخالف با توافق هسته‌ای مخالفت کردند.

کنگره آمریکا قرار است در 17 سپتامبر رای نهایی خود درباره این قطعنامه را اعلام کند. رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرده است که اگر توافق هسته‌ای در کنگره رد شود آن را وتو خواهد کرد که در این صورت قانونگذاران برای لغو وتوی رییس جمهور به دو سوم آراء نیاز خواهند داشت.

اوباما در حال حاضر رای کافی برای حفظ حق وتوی خود را در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی اتهامات ساختگی و بی اساس مبنی بر ساخت سلاح را علیه ایران مطرح می‌کند که مقامات ایرانی همواره بر ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید دارند.

انتهای پیام

کد N953692

وبگردی