آفتاب

اوباما: حملات سایبری چین غیرقابل قبول هستند

اوباما: حملات سایبری چین غیرقابل قبول هستند

رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد، حملات سایبری چین قابل قبول نیست. وی قرار است طی سفر همتای چینی‌اش به کاخ سفید طی ماه جاری پیامی در این زمینه به وی بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما"، رئیس‌جمهور آمریکا در این باره گفت: برای جلوگیری از افزایش حملات سایبری سیاستمداران آمریکایی باید برای ایجاد قوانینی توافق کنند.

اوباما ادامه داد: این حملات به سطحی رسیده‌اند که ما آن را تهدیدی مهم علیه امنیت ملی خود بدانیم و با آن به همین عنوان مقابله کنیم.

وی پیش از سفر "شی جیپینگ"، رئیس‌جمهور چین به آمریکا اظهار کرد: ما به روشنی به چینی‌ها گفته‌ایم که امور و اقداماتی در این خصوص وجود دارند که آنها هم در آن دست دارند. اینها نشان می‌دهد که این حملات از سوی چینی‌هاست و این مساله به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس با لحنی رقابت‌طلبانه عنوان کرد: آمریکا می‌تواند این مساله را به یک بحث رقابتی تبدیل کند.

وی سپس هشدار داد: اگر حملات سایبری عرصه رقابت ما شود، تضمین خواهد کرد رقابتی خواهد بود که شما پیروز آن نخواهید بود. اما به جای آن ما می‌توانیم به توافقی برسیم چراکه می‌دانیم در غیر این صورت به هیچ‌کس کمکی نخواهد شد پس در عوض بیایید قوانین اولیه‌ای در این خصوص ایجاد کنیم.

انتهای پیام

کد N953674

وبگردی