آفتاب

پیشتازی حزب سیریزا در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات یونان

پیشتازی حزب سیریزا در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات یونان

نتایج نظرسنجی‌ها از پیشتازی حزب چپ‌گرای "سیریزا" متعلق به "الکسیس سیپراس"، نخست‌وزیر سابق یونان حکایت دارد اما اختلاف آن با حزب دوم در آستانه انتخابات پارلمانی زودهنگام بسیار ناچیز است و همین امر ابهام‌هایی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رقابت حزب سیریزا و رقیب محافظه‌کار آن موسوم به حزب "دموکراسی نوین" در آستانه انتخابات 20 سپتامبر (29 شهریور) بسیار نزدیک است اما نظرسنجی روز جمعه مرکز نظرسنجی "پروراتا" نشان می‌دهد که سیریزا با پنج درصد اختلاف و گرفتن 5 / 28 درصد از آراء در انتخابات حزب اول می‌شود. این بیشترین میزان اختلاف دو حزب مذکور از زمان اعلام نظرسنجی‌های 28 اوت است.

سایر مراکز نظرسنجی‌ها محتاطانه می‌گویند که نتیجه‌گیری بسیار زودهنگام است و سه‌ نظرسنجی دیگر که اواخر روز جمعه منتشر شد، پیشتازی سیریزا را بین 2/ 0 تا یک درصد نشان می‌دهد.

سیپراس و "وانجلیس میماراکیس"، رهبر حزب دموکراسی نوین بیشتر وقت خود در کمپین‌هایشان را به حفاظت از آرای خود اختصاص داده و یکدیگر را مقصر بحران اقتصادی کنونی، بحران مهاجران و فساد نهادینه شده معرفی کردند.

نظرسنجی‌های روز جمعه نشان می‌دهد که بین هشت تا 5 / 17 درصد از مردم هنوز برای شرکت در انتخابات و رای‌ دادن تصمیمی نگرفته‌اند.

توماس گراکیس، رئیس مرکز نظرسنجی "مارک" می‌گوید: هیچ تمایل خاصی بین شرکت‌کنندگان در رابطه با حزب خاصی دیده نمی‌شود. ممکن است این ابهام هفته آتی و در آستانه روز انتخابات بر طرف شود.

انتهای پیام

کد N953617

وبگردی