آفتاب

هشدار نخست‌وزیر تایلند به منتقدان

هشدار نخست‌وزیر تایلند به منتقدان

همزمان با بازداشت یکی از نمایندگان سابق تایلند به دلیل انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت، نخست‌وزیر این کشور تهدید کرد هر کسی که از او یا دولتش انتقاد کند، محاکمه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در اقدامی که نشان می‌دهد ارتش فشار خود را پس از 16 ماه از کودتا هنوز بر دگراندیشان کم نکرده است، وزیر انرژی سابق تایلند و یکی از نمایندگان سابق پارلمان این کشور به دلیل انتقاد از دولت بازداشت شدند.

این دو سیاستمدار تایلندی در حالی به انتقاد از دولت به ویژه سیاست‌های اقتصادی آن پرداختند که بازیابی و بهبود شرایط اقتصادی یکی از مهمترین وعده‌های خونتا پیش از به قدرت رسیدن بود. با این حال اقتصاد تایلند همچنان یکی از شکننده‌ترین اقتصادها در بین کشورهای جنوب شرق آسیاست.

"پرایوت چان اوچا"، رئیس سابق ارتش تایلند و نخست وزیر فعلی آن درباره بازداشت وزیر سابق انرژی اظهار کرد: این بار من او را نخواهم بخشید. اگر او به نفهمیدن خود ادامه دهد و اگر او مجددا اقدام خود را تکرار کند، محاکمه خواهد شد.

از کودتای مه سال 2014 بسیاری از مردم تایلند به دلیل انتقاد از دولت موظف به شرکت در جلسات "سازگاری اندیشه" شده‌اند. افراد برای شرکت در این جلسات از سوی ارتش تا هفت روز محبوس شده و به گذراندن این جلسات مجبور می‌شوند.

پرایوت همچنین به منتقدان نسبت به توهین به وی یا دولتش هشدار داد و گفت: کسانی که ایجاد تفرقه کرده‌ یا اتهاماتی بی‌اساس را علیه دولت مطرح کنند به اتهام ایجاد ناکامی محاکمه خواهند شد.

وی پیش از متهم کردن یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر برکنار شده تایلند به نابود کردن کشور اظهار کرد: هر کسی که در اشتباهات گذشته دخیل بوده حق اظهارنظر ندارد. با من مخالفت نکنید.

انتهای پیام

کد N953591

وبگردی