آفتاب
ندیمی مطرح کرد،

منشور اخلاقی یعنی پذیرش حق انتخاب مردم و تمکین از نتیجه داوری انتخابات

منشور اخلاقی یعنی پذیرش حق انتخاب مردم و تمکین از نتیجه داوری انتخابات

یک عضو فرا کسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس معتقد است منشور اخلاقی جریان‌های سیاسی تا زمانی که ریشه در اعتقادات قانون اساسی، پذیرش حق انتخابات ملت و تمکین از نتیجه داوری نداشته باشد، تاثیرگذاری لازم را ندارد.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: چهره‌ها‌ و جریان‌های سیاسی حق معرفی و تبلیغ داشته‌های علمی، سیاسی، اجرایی و کارشناسی را دارند اما حق تصمیم گیری به جای مردم یا اعتراض به تصمیم آنان را ندارند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: تدوین و قبول منشور اخلاقی به معنای پذیرش قانونمندی و قبول شعار در میزان رای ملت است. اگر گروه‌ها و احزاب در انتخاب افراد، معرفی آنان و تلاشی برای جلب نظر و اغناء آنان به اصول چنین منشور اخلاقی پایبند بمانند جامعه با اتفاق منفی روبرو نخواهد بود.

وی بهره کشی سوری از مردم برای رای به یک گروه خاصی را نکوهش کرد و افزود: ‌اگر افراد و جریان‌های سیاسی در باطن، اعتقادی به انتخابگری مردم نداشته باشند و فقط به شکل غیرواقعی و سوری به قصد رسیدن به اغراض و اهداف سازمانی خود از مردم سخن بگویند، مورد دوری و تنفر مردم و اعتراض حاکمیت قرار می‌گیرند.

به گفته ندیمی، تدوین و پایبندی چهره ها و گروه های سیاسی به منشور اخلاقی تاثیر بسزایی در عملکرد مطلوب احزاب پس از رسیدن به قدرت دارد.

انتهای پیام

کد N953500

وبگردی