آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه :

نهادهای انتخاباتی نباید تضعیف شوند

نهادهای انتخاباتی نباید تضعیف شوند

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبری درباره انتخابات گفت: رهبری صحت انتخابات را تضمین کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه رهبر انقلاب همواره در زمان مناسب خود تذکرات لازم را داده‌اند، اظهار کرد: برخی جریان‌های سیاسی در داخل کشور فقط زمانی نتیجه انتخابات را می‌پذیرند که مطابق میل آنها باشد.

وی افزود: این جریان‌ها وقتی در انتخابات شکست می‌خورند شورای نگهبان را زیر سوال برده اما وقتی آرا به نفع آنهاست از حماسه صحبت می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به برخورد دوگانه آمریکا و غرب با ایران و رژیم‌های مرتجع عربی، گفت: آنها ایران را که ده‌ها انتخابات برگزار کرده رژیمی غیرمردمی می‌دانند، اما رژیم‌های مرتجع عربی که معنای انتخابات را نمی‌دانند هم عزیز خود به حساب می‌آورند. متأسفانه برخی جناح‌های سیاسی در ایران این برخورد دوگانه را دارند که وقتی فقط نتیجه انتخابات را می‌پذیرند که به نفع آنها باشد.

خرسند در ادامه با بیان اینکه رهبری انتخابات را حق‌الناس می‌دانند افزود: همه نهادهای انتخاباتی مثل شورای نگهبان، وزارت کشور و هیأت‌های اجرایی باید وظایف خود را برای رعایت حق‌الناس به خوبی رعایت کنند. اگر رأی مردم نادیده گرفته شود حق‌الناس زیر سوال رفته و اگر به صلاحیت نامزدها هم به درستی رسیدگی نشود باز هم حق‌الناس زیر سوال رفته است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید فرمایشات رهبر فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی تحلیل شود، خاطرنشان کرد: دشمن نمی‌خواهد انتخابات حقیقی در کشور برگزار شود. آنها می‌خواهند انتخابات نه یک جشن ملی بلکه نقطه آسیب‌پذیر نظام شود. بنابراین نباید ما به گونه‌ای عمل کنیم که نهادهای انتخاباتی مثل شورای نگهبان تضعیف شود.

انتهای پیام

کد N953447

وبگردی