آفتاب
تحولات یمن:

عربستان روادید حجاج یمنی را باطل کرد/ ۷ کشته در بمباران صنعا

عربستان روادید حجاج یمنی را باطل کرد/ ۷ کشته در بمباران صنعا

یمن در حالی شاهد حملات جنگنده های سعودی به پایتخت این کشور بود که هزاران یمنی در اعتراض به جلوگیری از ورود حجاج این کشور به سرزمین وحی تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جنگنده های سعودی با پرواز بر فراز صنعا پایتخت یمن مناطق مسکونی این شهر را بمباران کردند که طی آن ۷ نفر کشته و دهها نفر نیز زخمی شدند.

مقامات یمنی می گویند حملات با هدف مقر کمیته های مردمی در نزدیک مناطق مسکونی صورت گرفته است. بر این اساس بعد از این بمباران بسیاری از مردم شهر خانه های خود را به مقصد مناطق امن ترک کردند.

این در حالی است که نیروهای مردمی همراه گروههای مبارز حوثی شهر صنعا را از دست نیروهای طرفدار منصور هادی خارج کرده اند. از خبرهای دیگر یمن تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به اقدام عربستان سعودی در جلوگیری از ورود حاجیان یمنی به کشور عربستان است.

هزاران نفر از مردم یمن طی تظاهرات خیابانی در حالیکه لباس حج بر تن داشتند فریاد می زدند: حج بعدی با سلاح خواهد بود. «طلال مکی» یک مدیر کاروانهای حج در شهر صنعا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: عربستان روادید یمنی ها را باطل کرده و اجازه ورود زائران یمنی را به این کشور نمی دهد.

وی گفت کاروانش تا کنون از ۲۰ هزار نفر ثبت نام کرده است ولی همه آنها  به عربستان ممنوع الورود اعلام شده اند. گفتنی است روحانیون یمنی در نماز جمعه این هفته اقدام عربستان در ممنوعیت ورود حجاج یمنی به سرزمین وحی را محکوم و آن را دشمنی آشکار با قوانین اسلام خطاب کردند.

کد N953317

وبگردی