آفتاب

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این توافق آنقدر بد است که نیازی به فریبکاری ایران نیست

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این توافق آنقدر بد است که نیازی به فریبکاری ایران نیست

واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت توافقنامه هسته ای ایران آنقدر بد است که نیازی به فریبکاری ایران نیست.

جان بینر در ادامه صحبت های خود درباره برنامه جامع اقدام مشترک با ایران ، که قبل از رای گیری در مجلس نمایندگان ایراد شده بود ، گفت:
هر عضو مجلس وقتی که سوگند یاد می کند اول از همه در سوگند او بیان می شود که از قانون اساسی آمریکا در برابر همه دشمنان خارجی و داخلی دفاع می کنم. وقتی که ما این توافقنامه هسته ای با ایران را مد نظر قرار می دهیم وظیفه ما است که تصمیم بگیریم که آیا این توافقنامه آمریکا را ایمن می کند؟ متاسفانه این توافقنامه به مراتب بدتر از هرچیزی است که من بتوانم تصور کرده باشم. رئیس جمهور آمریکا و تیم مذاکره کننده دولت وی ، تک تک وعده های خود را نقض کردند. آیا این توافقنامه باعث برچیده شدن برنامه هسته ای ایران می شود و یا اینکه آیا باعث مسدود شدن مسیر آنها به سمت سلاح هسته ای خواهد شد؟ درحالیکه چنین وعده ای داده بودند پاسخ این است که « خیر».
جان بینر در ادامه اظهارات خود مدعی شد:
این توافقنامه به ایران اجازه می دهد تا هزاران سانتریفوژ هسته ای اش بچرخند درحالیکه همین امروز هم می چرخند. در طی ده سال آینده در بهترین وضعیت، این توافقنامه به ایران اجازه می دهد که به کشور دارنده یک جایگاه هسته ای دست یابد. آیا این توافقنامه بر راستی آزمایی بنا شده است؟ خیر! به نظر می رسد که توافقنامه جانبی، به ایران اعتماد می کند تا این کشور خودش اقدام به بازرسی از یک سایت مهم کند که رژیم ایران در آن درباره چاشنی های هسته ای آزمایش کرده بود. البته که ما اصل توافقنامه جانبی را مشاهده نکرده ایم. ما نمی دانیم که آیا این توافقنامه بخش های مخفی دیگری هم دارد یا خیر! 
وی افزود:
آیا این توافقنامه اجازه می دهد که بازرسان بتوانند درهر مکانی و در هر زمانی به صورت بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته دسترسی داشته باشند؟ خیر ! بازرسان باید بیست و چهار روز صبر کنند تا به سایت های مشکوک دسترسی داشته باشند. آیا تحریم ها بازخواهند گشت؟ خیر! دولت آمریکا اذعان می کند که هیچ چیزی در سازمان ملل به صورت بازگشت پذیری سریع نیست. آیا این توافقنامه باعث تعطیل شدن برنامه موشک بالستیک ایران خواهد شد؟ خیر! این توافقنامه در واقع تحریم های تسلیحاتی و موشکی ایران را به ترتیب پس از پنج و هشت سال برخواهد داشت و به ایران اجازه می دهد که موشک های بالستیک بین قاره ای تولید کند که قادر به پرتاب کلاهک هسته ای به آمریکا باشند.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت:
آیا این توافقنامه روی وضعیت ایران به عنوان کشور پیشتاز در حمایت از تروریسم تاثیر می گذارد؟ بله تاثیر می گذارد اما این توافقنامه میلیاردها دلار پول را به ایران می دهد تا از فعالیت های تروریستی خود در آن منطقه از دنیا حمایت بیشتری بکند . این توافقنامه به فرمانده در سایه ایرانی (اشاره به سردار سلیمانی) که مسئول مرگ صدها نظامی آمریکایی در عراق است مصونیت می بخشد. همه این ها که گفته ام درصورتی است که ایران فریبکاری نکند. این توافقنامه آنقدر بد است که آیت الله(خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران) حتی مجبور نیست فریبکاری کند تا فقط چند گام با سلاح هسته ای فاصله داشته باشد!
جان بینر در ادامه اظهارات خود گفت:
جنگ ما برای متوقف کردن این توافقنامه بد تازه شروع شده است.
308 52

کد N953313

وبگردی