آفتاب

حامد کرزی: القاعده یک افسانه است/داعشی ها در افغانستان شبه نظامیان پاکستان هستند

حامد کرزی: القاعده یک افسانه است/داعشی ها در افغانستان شبه نظامیان پاکستان هستند

ایرنا نوشت: در چهاردهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001، حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان در یک گفت و گوی رسانه ای موجودیت گروه القاعده را مورد تردید قرار داد و طراحی شدن حملات 11 سپتامبر در افغانستان را رد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره ، کرزی در گفت وگویی با این شبکه خبری گفت: نمی دانم که آیا القاعده وجود داشته است و الان وجود دارد یا نه ؛ من القاعده را ندیده و هیچ گزارشی درباره فعالیت آنها در افغانستان نیز ندیده ام.
وی افزود: القاعده برای من یک افسانه است؛ از نظر ما آنان وجود ندارند.
کرزی در پاسخ به این سوال که آیا به اعتقاد او ، اسامه بن لادن حملات 11 سپتامبر را از افغانستان طراحی کرده و به اجرا گذاشته است ، گفت: این چیزی است که من از دوستان غربی شنیده ام؛ این چیزی است که رسانه های غربی می گویند.
وی افزود: البته شکی نیست که یک عملیات ترویستی در نیویویک و واشنگتن انجام شد اما در خصوص اینکه القاعده در افغانستان مسئول این حملات باشد ؛ من چیزی را که از آن اطلاعی ندارم نه اعتقاد دارم نه رد می کنم.
وی افزود: می توانم به شما بگویم که این عملیات از افغانستان اجرا نشده و مردم افغانستان مسئول آن نیستند؛ افغانستان همانند آمریکا و مردم کشته شده در حملات تروریستی 11 سپتامبر ، قربانی تروریسم بوده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین ، کرزی که در دوران 12 ساله ریاست جمهوری خود روابط سردی با پاکستان داشت ، در بخش دیگری از گفت وگو با الجزیره ، گفت که تروریست های داعش در افغانستان بطور قطع و یقین اعضای «شبه نظامیان» پاکستان هستند.
مصاحبه کامل کرزی با شبکه الجزیره ساعت 24 جمعه از این شبکه پخش خواهد شد.
نومحافظه کاران آمریکا در دوران دولت جرج دبلیو بوش با بهانه قرار دادن حملات 11 سپتامبر به کشورهای افغانستان و عراق حمله کردند و خاورمیانه را در گردابی از تنش و ناآرامی و تروریسم فرو بردند.

4949

کد N953178

وبگردی