آفتاب
پیرموذن در گفت‌وگو با ایسنا:

"منشور اخلاقی" بداخلاقی سیاسی را ریشه‌کن می‌کند

"منشور اخلاقی" بداخلاقی سیاسی را ریشه‌کن می‌کند

یک نماینده اصلاح طلب مجلس تدوین منشور اخلاقی را در ریشه کنی بداخلاقی سیاسی و از بین بردن خود حق پنداری تاثیر گذار خواند و گفت که تمامی احزاب و جناح‌های سیاسی باید به چنین منشور اخلاقی پایبند باشند.

یک نماینده اصلاح طلب مجلس تدوین منشور اخلاقی را در ریشه کنی بداخلاقی سیاسی و از بین بردن خود حق پنداری تاثیر گذار خواند و گفت که تمامی احزاب و جناح‌های سیاسی باید به چنین منشور اخلاقی پایبند باشند.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا‌،) با تاکید بر لزوم تهیه و تدوین منشور اخلاقی توسط جریان‌ها و احزاب سیاسی کشور در دوره انتخابات گفت: تا زمانی که احزاب طبق قاعده و قانون مشخص و براساس اختیارات قانون اساسی نتوانند فعالیت کنند نمی‌توانند فعالیت‌های چشمگیری داشته باشند، طبیعتا تهیه منشور اخلاقی برای فعالیت احزاب رویکرد بسیار مرسومی است که چندین سال است که مورد تاکید مسئولان کشور قرار گرفته است.

به گفته وی منشور اخلاقی حق احزاب و یکی از حقوق شهروندی است که احزاب می‌توانند با اتکا به آن از رفتارهای طرد گرایانه و بداخلاقی‌های سیاسی پرهیز کنند، رویکردی که در انتخابات ریاست جمهوری دوران دولت دوم آقای احمدی نژاد رخ داد و ایشان متاسفانه با اظهارات نادرستی در مناظرات، بداخلاقی‌های سیاسی را کلید زد.

پیرموذن تاکید کرد که حضور موثر احزاب در انتخابات مبتنی بر فعالیتی در چارچوب قانون و منشور اخلاقی می‌تواند در جو مشارکت فراگیر آحاد جامعه جهت شرکت در انتخابات اسفند ماه تاثیرگذار باشد و شاهد نقد منصفانه و عالمانه در عرصه رقابت‌های انتخاباتی و تاثیر گذاری در خلق حماسه سیاسی به عنوان موتور متحرکه حرکات اجتماعی جامعه باشیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ابراز امیدواری کرد که منشور اخلاقی خارج از طرح شعارها و با همکاری صاحب‌منصبان دخیل در این امر یعنی وزارت کشور ‌، خانه احزاب و فعالان سیاسی تهیه شود و در نگارش این منصور از خود حق پنداری پرهیز شده و در آن از آموزه‌های علوی و قرآنی به خصوص قانون اساسی استفاده شود.

پیرموذن همچنین گفت که منشور اخلاقی باید بدون خط کشی خودی و غیرخودی وبدون بها دادن به پوپولیسم تدوین شود، رویکردی که متاسفانه در این کشور کم نبود و افرادی به نام عدالت زهر در کام حقیقت ریختند و با رویکرد استبداد گرایی وبا روحیه اقتدار گرایی سد راه فعالیت مطلوب احزاب شدند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه منشور اخلاقی باعث افزایش مشارکت و رقابت سالم در جامعه می‌شود گفت: منشور اخلاقی می‌تواند احزاب را در جهت حرکت برای انجام رقابتی سالم سوق دهد و افراد بتوانند در ذیل آن به فعالیت‌های سالم انتخاباتی بپردازند.

وی با انتقاد از توجه برخی از افراد و مسئولان به جناح خاصی گفت: باید درمنشور اخلاقی به تمامی احزاب بها داده شود تا در ذیل آن شاهد مشارکت پرشور مردم در انتخابات و به دنبال آن استمرار رفتارهای حزبی باشیم. نه اینکه افراطیون با حرکات نسنجیده دلسوزان نظام را زیر سوال ببرد و به بداخلاقی‌هایی روی آورند که نتیجه آن دلسردی سیاسی برجامعه خواهد بود

پیرموذن با ابراز امیدواری از تمکین تمامی احزاب به منشور اخلاقی گفت: احزاب باید حتی به صورت پنهان و در وجدان خود به اجرای منشور اخلاقی و تعهدات آن پایبند باشند‌ در این شرایط است که تاثیرگذاری احزاب در جامعه در ذهن مردم کلید زده خواهد شد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه کشور ما دارای احزاب بی خاصیت بسیاری است‌، گفت: قطعا تهیه چنین منشوری انحصار گری ،‌خود حق پنداری‌ و بداخلاقی سیاسی را از بین می‌برد و باعث انتخاب درست مردم می‌شود. البته هیچگاه افکار عمومی در انتخابشان به صورت نادرست عمل نکرده‌اند آنها در این چند سال پاکترین و شجاع‌ترین افراد را برای تصدی پست‌های درست انتخاب کردند.

وی گفت که تدوین و پایبندی به چنین منشور اخلاقی باعث می‌شود که امثال افرادی که یک شبه به قدرت رسیده‌اند دیگر از این کشور ریشه کن شوند آنهایی که در زمان مسئولیتشان ریشه احزاب را زدند و تلاش کردند بساط احزاب در کشور برچیده شود.

وی در پایان گفت: وجود احزاب قوی در کشور باعث برچیدن بداخلاقی سیاسی و عدم رشد کوتوله‌ها وقرار گرفتن کشور در ریل رشد و توسعه و خلق حماسه‌های اقتصادی و سیاسی می‌شود.

انتهای پیام

کد N952885

وبگردی