آفتاب

وزیر دفاع آمریکا خواهان دریافت اطلاعات صادقانه درباره جنگ با داعش شد

وزیر دفاع آمریکا خواهان دریافت اطلاعات صادقانه درباره جنگ با داعش شد

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، وزیر دفاع این کشور به مقام‌های اطلاعاتی گوشزد کرده انتظار دارد دیدگاه‌های تحریف نشده آنها را درباره تحولات مختلف دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اتفاق بعد از آن افتاد که فاش شد، فرماندهی نظامی ناظر بر جنگ آمریکا علیه داعش ارزیابی‌های اطلاعاتی که قرار است به دست مقام‌های ارشد دولت این کشور برسد را تحریف می‌کند تا در پیشرفت این جنگ اغراق کند.

پیتر کوک، دبیر مطبوعاتی پنتاگون گفت، بعد از آن که ماه گذشته میلادی فاش شد که بازرس کل پنتاگون در حال تحقیق درباره گزارش‌ها در خصوص این تحریف‌های اطلاعاتی درباره جنگ آمریکا علیه گروه تروریستی داعش است، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به افسر اطلاعاتی غیرنظامی ارشد خود دستور داده تا لزوم ارائه ارزیابی‌های اطلاعاتی صادقانه را از جمله در مقر فرماندهی مرکزی که ناظر بر جنگ آمریکا علیه داعش است، تقویت کند.

پیتر کوک تاکید کرد: وزیر دفاع آمریکا انتظار دارد روزانه اطلاعات شفاف و دخل و تصرف نشده را دریافت کند.

بسیاری از مقام‌های نظامی و غیرنظامی ارشد آمریکا با وجود اذعان به اینکه جنگ علیه گروه تروریستی داعش دشوار بوده و احتمالا چندین سال طول می‌کشد اما به شکلی متناقض می‌گویند که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حال حصول پیشرفت چشمگیر علیه این گروه شبه نظامی چه در عراق و چه در سوریه است.

کوک در پاسخ به اینکه اشتون کارتر تا چه حد نگران تحریف گزارش‌های اطلاعاتی درباره جنگ آمریکا علیه داعش است، گفت، او منتظر نتیجه تحقیقات بازرس کل پنتاگون درباره اغراق در این گزارش‌ها درباره پیشرفت در جنگ است.

انتهای پیام

کد N952884

وبگردی